Zwitsers horlogemerk Maurice Lacroix te koop

Zwitsers horlogemerk Maurice Lacroix te koop

Het Zwitserse horlogemerk Maurice Lacroix staat in de etalage. Het vindt maar geen antwoord op de dalende vraag in Azië en kampt met de gevolgen van de stijgende koers van de Zwitserse frank (die sinds begin dit jaar al 15% duurder werd tegenover de euro).

90.000 horloges per jaar

Volgens Kepler Cheuvreux-analist Jon Cox gaan er jaarlijks zo'n 90.000 Maurice Lacroix-horloges over de toonbank en draait het bedrijf een jaaromzet van zo'n 70 miljoen euro en is het ongeveer 100 miljoen euro waard. "Het is een degelijk merk, maar het opereert in een concurrerend prijssegment en mist de retailkracht van de grotere groepen", zegt de analist.

 

Eigenaar DKSH wil ook af van zijn twee andere horlogemerken, Glycine en Davidoff. Volgens het bedrijf uit Zurich zit de klad al een tijdje in de business: op Amazon alleen al worden horloges in de prijsklasse van Maurice Lacroix (zowat 1.000 tot 5.000 euro) met kortingen van 20 tot zelfs 49%  verkocht. Voor de nóg duurdere horloges lopen de kortingen tegenwoordig zelfs al op tot 66%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top