Zwitsers horlogemerk Maurice Lacroix te koop

Zwitsers horlogemerk Maurice Lacroix te koop

Het Zwitserse horlogemerk Maurice Lacroix staat in de etalage. Het vindt maar geen antwoord op de dalende vraag in Azië en kampt met de gevolgen van de stijgende koers van de Zwitserse frank (die sinds begin dit jaar al 15% duurder werd tegenover de euro).

90.000 horloges per jaar

Volgens Kepler Cheuvreux-analist Jon Cox gaan er jaarlijks zo'n 90.000 Maurice Lacroix-horloges over de toonbank en draait het bedrijf een jaaromzet van zo'n 70 miljoen euro en is het ongeveer 100 miljoen euro waard. "Het is een degelijk merk, maar het opereert in een concurrerend prijssegment en mist de retailkracht van de grotere groepen", zegt de analist.

 

Eigenaar DKSH wil ook af van zijn twee andere horlogemerken, Glycine en Davidoff. Volgens het bedrijf uit Zurich zit de klad al een tijdje in de business: op Amazon alleen al worden horloges in de prijsklasse van Maurice Lacroix (zowat 1.000 tot 5.000 euro) met kortingen van 20 tot zelfs 49%  verkocht. Voor de nóg duurdere horloges lopen de kortingen tegenwoordig zelfs al op tot 66%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top