RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ecover verandert look van producten

icon
Schoonheid/verzorging18 augustus, 2014

Zichtbaarheidsprobleem

Met de vernieuwing van de look wil Ecover, dat binnenkort zijn 35ste verjaardag viert, meer mensen overtuigen om zijn producten te kopen. Momenteel bereikt het maar een klein deel van de consumenten dat zich bereid heeft verklaard om ecologisch verantwoorde producten te kopen.

“We hebben daar een zichtbaarheidsprobleem, want de mensen vinden onze producten niet in het schap. Verder willen we de consument centraler zetten in onze marketingaanpak. Vroeger maakten we proposities die uitgingen van ‘het redden van de planeet’, maar daar zijn we meer en meer van aan het afstappen. We willen de mensen nu meer overtuigen door de toegevoegde waarde en de functionaliteiten van onze producten”, zegt Astrid Leyssens, marketing manager van Ecover in België en Luxemburg aan Media Marketing.

 

Lancering nieuw merk

Ecover heeft daarnaast weinig angst van grote merken die ook groene producten zijn beginnen verkopen. Volgens Leyssens is het bijzonder moeilijk om klanten van die merken te overtuigen om over te schakelen op groene producten van hetzelfde merk: “Je kunt hen niet overtuigen als je geen groen bedrijf bent. Het is een beetje zoals de salades bij McDonald’s, dat voelt gewoon raar. Volgens mij ligt een groot deel van de consumenten van die grote merken ook niet echt wakker van ecologie.”

 

Ecover heeft momenteel zelf een marktaandeel van 2,6 procent en het groeide in 2013 met tien procent. Binnen enkele weken lanceert het ook het Amerikaanse merk Method, dat het in 2012 inlijfde. Met dat merk hoopt het vooral een jonge en stedelijke doelgroep aan te spreken. “Het ziet er allemaal iets mooier en hipper uit. Het ecologische aspect komt voor de gebruikers van Method maar op de derde plaats, terwijl dat bij Ecover toch iets belangrijker is”, besluit Leyssens.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging22 december, 2025
    Coty benoemt Markus Strobel (ex-P&G) tot interim-CEO

    Coty heeft Markus Strobel benoemd tot interim-CEO. De voormalige Procter & Gamble-topman volgt op 1 januari Peter Harf en Sue Nabi op, en moet zijn bedrijf begeleiden met de strategische herziening van zijn activiteiten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Beautygroep Coty zet Wella finaal aan de deur

    De Amerikaanse groep Coty trekt zich volledig terug uit haarverzorgingsmerk Wella. Met de verkoop van de resterende kwart aan investeerder KKR rondt het concern een proces af dat vijf jaar geleden begon.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Rituals viert 25 jaar met recordomzet en versnelt expansie in Azië

    Rituals bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een recordomzet van naar verwachting 2,4 miljard euro. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman ziet nu nieuwe groeikansen bij Chinese 25-plussers, bij mannen en in mentale wellness.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN