Marie-Stella-Maris haalt Nespresso-veteraan Kika Buhrmann aan boord als nieuwe CEO. Op 1 september volgt zij interim-topman Floris Teeuwen op, met als opdracht het merk versneld internationaal te laten groeien.
Versnelling naar premium omnichannel
Buhrmann verlaat na zeventien jaar Nespresso, waar ze de laatste twee jaar de Nederlandse organisatie leidde. Sonia Nastase, sinds 2014 actief binnen het koffiemerk, neemt het stokje over. Bij Marie-Stella-Maris volgt Buhrmann dan weer Micha Medendorp op, die er 3,5 jaar lang CEO was en aanblijft als aandeelhouder en adviseur.
Na een fase van solide groei in eigen land schroeft Marie-Stella-Maris de internationale ambities op. De strategie draait om omnichannelgroei met eigen winkels als hart van de merkbeleving, meldt het bedrijf aan Fonk. Het water- en verzorgingsmerk gaat voor een sterker netwerk van fysieke boetieks, aangevuld met een “onderscheidende digitale boutique” en gerichte samenwerkingen.
Marie-Stella-Maris plant dan ook nog een stevige uitbreiding van het winkelbestand. Vandaag telt het label van huidverzorging en huisparfums in Nederland twaalf winkels, in België zijn er twee vestigingen. Daarnaast ligt het assortiment bij geselecteerde retailpartners, waaronder Douglas en de Bijenkorf.


