RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Lidl zet in op schoonheid en verzorging

icon
Schoonheid/verzorging31 maart, 2016

Met 18 nieuwe referenties in het schoonheidsassortiment breidt Lidl opnieuw zijn bereik uit. Evy Gruyaert is het gezicht van cosmetica en verzorgingsproducten van de Duitse discounter.

Breder publiek aanspreken

Het gaat om een Europees assortiment dat nu in België gelanceerd wordt, met onder andere een dagcrème, oogschaduw, lipgloss, mascara, foundation, lippenstift en nagellak, allemaal onder het huismerk Cien. Met de lancering van een nieuw eigen mannenparfum ‘G Bellini n° 1’ daagt Lidl bovendien opnieuw de gevestigde parfummerken uit.

 

Gezien de initiatieven van andere retailers kon Lidl niet achterblijven, geeft inkoopdirecteur Hendrik van Wilderode aan. De supermarktketen wil ook bewijzen dat luxe en topkwaliteit ook budgettoppers kunnen zijn. Zo worden alle make-up producten aangeboden tegen dezelfde prijs van 1,99€. “Als grootste Europese retailer hebben we inkoopkracht. Doordat we grote volumes afnemen, kunnen fabrikanten kostefficiënt produceren voor ons, en dat voordeel rekenen we door naar onze klanten. We zoeken niet de hoogste marges, we blijven immers een discounter.”

 

“Ons dagvers aanbod blijft centraal staan,” benadrukt Van Wilderode wel, “maar daarnaast willen we onze klanten verrassen in nieuwe categorieën, met kwalitatieve producten tegen de scherpste prijzen. Eerder deden we dat bijvoorbeeld met een kledinglijn. Hiermee spreken we een breder publiek aan.” De keten hoopt dat het nieuwe assortiment de gemiddelde besteding bij de discounter kan helpen groeien. 

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging22 december, 2025
    Coty benoemt Markus Strobel (ex-P&G) tot interim-CEO

    Coty heeft Markus Strobel benoemd tot interim-CEO. De voormalige Procter & Gamble-topman volgt op 1 januari Peter Harf en Sue Nabi op, en moet zijn bedrijf begeleiden met de strategische herziening van zijn activiteiten.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Beautygroep Coty zet Wella finaal aan de deur

    De Amerikaanse groep Coty trekt zich volledig terug uit haarverzorgingsmerk Wella. Met de verkoop van de resterende kwart aan investeerder KKR rondt het concern een proces af dat vijf jaar geleden begon.

  • icon
    Schoonheid/verzorging19 december, 2025
    Rituals viert 25 jaar met recordomzet en versnelt expansie in Azië

    Rituals bestaat dit jaar 25 jaar en viert dat met een recordomzet van naar verwachting 2,4 miljard euro. Oprichter en CEO Raymond Cloosterman ziet nu nieuwe groeikansen bij Chinese 25-plussers, bij mannen en in mentale wellness.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN