RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Shiseido mengt hyperpersoonlijke zalfjes met app

icon
Schoonheid/verzorging2 juli, 2019

Hoe breng je digitalisering, hyperpersonalisatie en wellness samen? Shiseido gooit ze bij elkaar en mengt ze tot een nieuwe, luxueuze abonnementsformule.

 

Twee unieke crèmes per dag

Voor 92 dollar per maand (81 euro of 10.000 yen in Japan) krijg je bij Shiseido unieke gezichtscrèmes, thuis voor jou bereid en volledig op maat van je huid. Dat is althans de belofte van Optune, de nieuwe abonnementsdienst van het Japanse cosmeticamerk. De premiumservice speelt helemaal in op de trends van personalisatie, digitalisering en zelfzorg.

Het begint allemaal met een app voor de smartphone, die foto’s van je gezicht neemt en zo je huid analyseert. Ook andere data kunnen in de app worden opgenomen, van je menstruatiecyclus over het weer en de luchtvervuiling tot je slaappatroon. Hoe hectischer je levensstijl, hoe wisselvalliger je huid, zien ze immers bij Shiseido.

 

80.000 verschillende mogelijkheden

Bij de app wordt een dispenser met vijf serums geleverd, die op basis van de foto-analyse worden gemengd tot de perfecte samenstelling voor elk moment. Zo levert het cilindervormige toestel twee maal per dag een unieke, persoonlijke lotion af. Er zijn tot 80.000 verschillende combinaties mogelijk, aldus Shigekazu Sugiyama, hoofd van Shiseido Japan, waar de dienst eerst van start gaat.

De cosmeticamaker mikt met het product op vrouwen die huidverzorging belangrijk vinden, maar niet de tijd hebben om de juiste formule te zoeken. Met de maandelijkse bijdrage kunnen gebruiksters de app onbeperkt blijven gebruiken en ook de nodige navullingen ontvangen.

 

Goed voor 550 miljoen euro?

Optune heeft een potentiële omzet van 67,9 miljard yen (zo’n 555 miljoen euro), menen analisten volgens Bloomberg. Dankzij de abonnementsformule zou Shiseido bovendien marketingkosten kunnen uitsparen, terwijl het merk klanten toch trouwer aan zich kan binden.

Als de lancering een succes wordt, behoort expansie naar het buitenland tot de mogelijkheden. Al wordt het dan wel een uitdaging om tegemoet te komen aan de grotere diversiteit aan huidtypes, geeft Sugiyama toe.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging2 december, 2025
    LVMH-beautyketen Sephora komt naar België

    LVMH bereidt de Belgische entree van haar beautyketen Sephora voor. Het Franse moederbedrijf heeft met dat doel een een nieuwe dochteronderneming in Brussel opgericht. Na de komst van Douglas, krijgt de Belgische beautywereld zo een tweede grote schok.

  • icon
    Schoonheid/verzorging28 november, 2025
    Dreambaby opent volgend jaar acht nieuwe winkels

    Dreambaby breidt in 2026 fors uit met acht nieuwe winkels verspreid over het land: er komen vijf locaties bij in Wallonië, twee in Brussel en één in Vlaanderen. De nieuwe eigenaars willen de nabijheid vergroten voor jonge gezinnen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging27 november, 2025
    Wondr opent 11 pop-up winkels in België en Nederland

    Naast de twee bestaande flagship stores in Antwerpen en Gent opende het gezonde selfcaremerk Wondr in amper drie weken tijd tien extra pop-up winkels in België en eentje in Nederland.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN