“King’Dultes”, zo heet de aparte winkelformule die King Jouet ontwikkelde voor volwassenen met een passie voor speelgoed en spelletjes. Een eerste winkel opende afgelopen vrijdag in Marseille.
Tijdelijke winkel
Volwassenen zijn een prioritaire doelgroep voor de Franse speelgoedketen King Jouet: vorig jaar waren jongeren en volwassenen goed voor 21% van de totale omzet bij de retailer, volgend jaar moet dat 30% zijn. Om die strategie kracht bij te zetten, ontwikkelde het bedrijf een specifieke winkelformule die zich exclusief richt op deze groeiende doelgroep.
De eerste vestiging van die formule, “King’Dultes” genaamd, opende op vrijdag in Marseille. In eerste instantie is de winkel een pop-upwinkel, tot 31 december. De naam verwijst naar “kidults”, samentrekking van kid en adult, de gangbare term voor volwassenen die dol zijn op spellen en speelgoed, en die zich dus als ‘volwassen kinderen’ zouden gedragen.
Afterwork-activiteiten
De bijna 300 m² grote winkel biedt een breed assortiment met onder andere modelbouwpakketten, bordspellen, 3D-puzzels, manga’s, creatieve hobbyartikelen, kaarten van Pokémon, Lorcana of One Piece, de typisch Japanse Kawaii-figuurtjes… Kortom, voer voor verzamelaars, liefhebbers van manga, games en bouwspellen, of fans van cultfiguren.
Die kunnen in de winkel ook terecht voor plezier en ontspanning. Aan een grote tafel kunnen shoppers de spelletjes uitproberen. Er staat ook een tafelvoetbalspel en er is een ontspanningshoek met comfortabele fauteuils, waar bezoekers manga’s kunnen lezen. Elke donderdag van 18 tot 20 uur organiseert de winkel afterwork-activiteiten zoals bordspeltoernooien of races met op afstand bestuurbare autootjes.
Ook de “gewone” winkels van King Jouet bieden een groeiend kidult-assortiment aan.





