Team binnen A.S. Adventure lanceert JUTTU

Team binnen A.S. Adventure lanceert JUTTU

Op vrijdag 13 november opent de eerste conceptwinkel van het nieuwe winkelconcept JUTTU in Antwerpen op de Meir. Het concept wil aankopen minder impulsief en meer bewust laten verlopen. JUTTU is het idee van een jong team binnen de groep van A.S. Adventure.

Pop-upruimtes

"Bij A.S. Adventure ontdekten we geregeld prachtige nieuwe merken, die niet zozeer in het A.S.Adventure-concept thuishoorden. Zo is JUTTU ontstaan: vanuit de goesting om iets nieuws neer te zetten, iets dat paste binnen de trend naar originele producten met een sterk verhaal", vertelt woordvoerder Vicki Pyliser.

 

"We kiezen resoluut voor een sterke mix van lokale en internationale namen binnen mode en interieur: met JUTTU creëren we ons eigen universum waar al deze geliefde merken in passen", aldus Pyliser. Meerdere keren per seizoen zullen ontwerpers in de winkel ook hun eigen pop-upruimte krijgen. Ontwerpster Véronique Leysen van het breilabel Maurice Knitwear bijt op dat vlak de spits af. 

 

De winkel in Antwerpen, die een oppervlakte zal hebben van 700 m², zal verdeeld worden in vijf corners met elk hun eigen mix aan mode en decoratie. Het gaat daarbij onder andere over ORIGIN (eclectisch), AIR (natuurlijke elementen) en MAJESTIQUE (strak en chique). In de foodcorner JUMMY zijn verschillende biologische producten te vinden.

 

JUTTU komt op de oude locatie van A.S. Adventure, dat op zijn beurt naar de Oudaan in Antwerpen verhuist. In december komt er ook al een vestiging in Brugge.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top