10 genomineerden voor Mercuriusprijs bekend | RetailDetail

10 genomineerden voor Mercuriusprijs bekend

10 genomineerden voor Mercuriusprijs bekend

Op 5 november weten we wie volgt Le Pain Quotidien opvolgt als 'Winkelconcept van het jaar': dan reikt handelsfederatie Comeos haar jaarlijkse Mercuriusprijs uit. De tien genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

7 klinkende namen, 3 outsiders

Vorig jaar won broodjesketen Le Pain Quotidien de begeerde Mercuriusprijs: voor de betrokken handelaars "een erkenning voor hun innovatie, hun globale aanpak en hun durf om te blijven ondernemen", aldus organisator Comeos.

 

Ook dit jaar ontving Comeos weer tientallen inzendingen, waaruit de jury tien genomineerden selecteerde om de "perfecte illustratie van de rijkdom van ons winkellandschap" te vormen: uit supermarktland zijn Delhaize (met zijn supermarkt van de toekomst in Wezembeek-Oppem), Carrefour (met zijn Drive.be-concept) en Lidl (met zijn CO2-neutrale discount in Elsene) bij de kanshebbers. Ook Louis Delhaize is genomineerd voor zijn supersnelle Wink-afhaaldienst.

 

Uit de bredere retail maken lingerieketen Hunkemöller (met zijn nieuwe winkelconcept op de Antwerpse Meir), Ixina (met zijn virtuele keuken in 3D en zijn bezoek via Google Street View) en Action (de 'Aldi van de non-food') kans op de prijs. Drie outsiders zijn ook genomineerd: Wasbar (een mix van wasserette en koffiebar), Buissonière (vier kledingszaken die maar drie tot vijf dagen per week open zijn) en Pharmacie Servais (een apothekersgroep).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.