10 tips voor het verbeteren van mobile engagement e-mailmarketing | RetailDetail

10 tips voor het verbeteren van mobile engagement e-mailmarketing

10 tips voor het verbeteren van mobile engagement e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je mailings? En wat met het klikgedrag? In deze whitepaper geeft MailPlus tips voor het verbeteren van mobile engagement met e-mailmarketing.

78% bekijkt mails via mobiel apparaat

Smartphones en tablets zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Waren mobiele telefoons (in de volksmond lange tijd gsm’s genoemd) in eerste instantie prima voor bellen, sms en wat simpele spelletjes, tegenwoordig zijn superkrachtige multimedia-apparaten de norm.

 

Dit betekent niet dat e-mail weinig aandacht krijgt in de mobiele wereld. Het is integendeel zelfs één van de activiteiten die het meest wordt gedaan op smartphones en tablets: met 78% staat het ruim boven browsen (73%), Facebook (70%), het gebruik van navigatie (64%) en gamen (60%) op smartphones.

 

Het overvloedig gebruik van e-mail op mobiel is ook terug te zien in statistieken rond e-mailmarketing. In een artikel van begin 2015 laat Litmus zien dat maar liefst 53% van alle verzonden marketingmails geopend worden op mobiel (meting december 2014). Dit in tegenstelling tot de ‘opens op desktop’, die gedaald zijn naar 22%, en 'opens via webmail', die uitkomen op 25%.

 

Mobiel engagement kan nog beter

Hieruit blijkt wel dat e-mail op mobiele apparaten serieus genomen moet worden. Er is echter nog heel wat te verbeteren op het gebied van mobile engagement als het gaat om e-mail.

 

De nieuwe whitepaper van Mailplus, de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment, behandelt de volgende tips voor het verbeteren van mobile engagement met e-mailmarketing:

  • Responsieve e-mailtemplate
  • Servicelinks (afmelden, profiel wijzigen)
  • Fontgrootte
  • Onderwerpregel en snippet
  • Landingspagina's en formulieren

 

Download hier de gratis whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.