10 tips voor het verbeteren van mobile engagement e-mailmarketing

10 tips voor het verbeteren van mobile engagement e-mailmarketing

(publireportage) Als mensen veel tijd besteden op smartphones en tablets, hoe ervaren ze dan je mailings? En wat met het klikgedrag? In deze whitepaper geeft MailPlus tips voor het verbeteren van mobile engagement met e-mailmarketing.

78% bekijkt mails via mobiel apparaat

Smartphones en tablets zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Waren mobiele telefoons (in de volksmond lange tijd gsm’s genoemd) in eerste instantie prima voor bellen, sms en wat simpele spelletjes, tegenwoordig zijn superkrachtige multimedia-apparaten de norm.

 

Dit betekent niet dat e-mail weinig aandacht krijgt in de mobiele wereld. Het is integendeel zelfs één van de activiteiten die het meest wordt gedaan op smartphones en tablets: met 78% staat het ruim boven browsen (73%), Facebook (70%), het gebruik van navigatie (64%) en gamen (60%) op smartphones.

 

Het overvloedig gebruik van e-mail op mobiel is ook terug te zien in statistieken rond e-mailmarketing. In een artikel van begin 2015 laat Litmus zien dat maar liefst 53% van alle verzonden marketingmails geopend worden op mobiel (meting december 2014). Dit in tegenstelling tot de ‘opens op desktop’, die gedaald zijn naar 22%, en 'opens via webmail', die uitkomen op 25%.

 

Mobiel engagement kan nog beter

Hieruit blijkt wel dat e-mail op mobiele apparaten serieus genomen moet worden. Er is echter nog heel wat te verbeteren op het gebied van mobile engagement als het gaat om e-mail.

 

De nieuwe whitepaper van Mailplus, de meest gebruikte professionele e-mailmarketingapplicatie in Nederland voor het midden- en topsegment, behandelt de volgende tips voor het verbeteren van mobile engagement met e-mailmarketing:

  • Responsieve e-mailtemplate
  • Servicelinks (afmelden, profiel wijzigen)
  • Fontgrootte
  • Onderwerpregel en snippet
  • Landingspagina's en formulieren

 

Download hier de gratis whitepaper.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Niet alle retailers zijn fan van Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk zijn er een aantal retailers die bewust Black Friday vermijden. Sommige onder hen gaan zelfs nog een stapje verder en maken van Black Friday gebruik om een andere boodschap over consumeren te sturen.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

(Update) Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een 30-tal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

Back to top