10 voorbeelden van welkomstmails | RetailDetail

10 voorbeelden van welkomstmails

10 voorbeelden van welkomstmails

(publireportage) In dit document geven we 10 voorbeelden van welkomstmails uit verschillende e-mailmarketingcampagnes van organisaties, zoals Vodafone, HEMA en DELL. Inspirerend voor uw eigen e-mailnieuwsbrief! Download het gratis whitepaper.

 

De welkomstmail: een eerste kennismaking

31% van de organisaties die e-mailmarketing inzetten, verstuurt geen welkomstmail. Dat blijkt uit onderzoek van MarketingSherpa. Zonde, want er valt veel te bereiken met die allereerste e-mail. Met de welkomstmail kunt u namelijk een hele belangrijke eerste indruk achterlaten bij de ontvanger.

Het is de eerste kennismaking met uw organisatie en geeft houvast aan de ontvanger. Wie zijn jullie? Wat bieden jullie? Hoe kan ik ermee aan de slag? Waar zijn jullie te vinden? 


Download de 10 voorbeelden

In dit document gaan we dieper in op 10 voorbeelden van welkomstmails uit verschillende e-mailmarketingcampagnes van verschillende (retail)organisaties. Per voorbeeld bespreken we belangrijke elementen, zoals design, copy en call-to-action, om zo handvatten te geven voor het optimaliseren van uw eigen welkomstmail.


Download hier het gratis whitepaper

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.