1.100 Europese jobs weg bij Office Depot | RetailDetail

1.100 Europese jobs weg bij Office Depot

1.100 Europese jobs weg bij Office Depot

De Amerikaanse winkelketen Office Depot is van plan om 1.100 banen te schrappen in Europa. Dat maakt deel uit van een herstructurering waarbij Office Depot een flink aantal winkels wil sluiten in Europa.

90 miljoen dollar besparen

Office Depot hoopt met het verdwijnen van de banen 90 miljoen dollar (70 miljoen euro) per jaar te besparen tegen het einde van 2016. Eerder verdwenen er bij Office Depot al 300 banen in Europa. De internationale divisie van Office Depot is een herstructurering aan het ondergaan, waarbij het bedrijf meer gestroomlijnd wil gaan werken in Europa. Zo zullen er een aantal winkels verdwijnen, om competitiever te kunnen werken.

 

Office Depot fuseerde vorig jaar met OfficeMax en heeft een omzet van 17 miljard dollar (13,3 miljard euro). De keten beschikt over meer dan 2.200 winkels in 59 landen, met in totaal ongeveer 64.000 werknemers wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.