200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas | RetailDetail

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

Vandaag valt bij 200.000 gezinnen in en om Poperinge de Pop.pas in de bus. Daarmee kunnen klanten bij de deelnemende lokale handelaars punten verzamelen en zo deelnemen aan een tombola met aankoopbonnen.

85 handelaars doen onmiddellijk mee

De initiatiefnemers waren van plan te starten met een vijftigtal deelnemende handelaars, maar dat zijn er dus al van bij de start 85 geworden. Bovendien melden zich nog steeds geïnteresseerden aan.

 

Deelnemers moeten zich zich eenmalig registreren bij een van de deelnemende handelaars of op www.shopinpops.be, waarop de gegevens van alle lokale handelaars en horecazaken te vinden zijn. Telkens ze daarna in een deelnemende winkel of horecazaak komen, kunnen ze de QR-code op hun pas laten inscannen met een tablet: zo verdienen ze een punt. Met de verzamelde punten nemen ze elke zondagavond om middernacht automatisch deel aan een tombola, waar voor 250 euro aan aankoopbonnen wordt verloot.

 

Plan omvat ook lokale geschenkbon

De Pop.pas maakt deel uit van het plan van het Poperingse gemeentebestuur en het lokale centrummanagement om de lokale handel een steun in de rug te geven. Hetzelfde geldt voor de bijhorende Pop.kado, een geschenkbon waarmee aankopen gedaan kunnen worden bij de lokale handelaars. De bon is te koop bij de toeristische dienst en in de bibliotheek.

 

De inschrijving voor de Pop.pas kost de handelaars 20 euro per maand tijdens de eerste twee jaar. Het derde en vierde jaar wordt het tarief opgetrokken tot 35 euro, nadien wordt het 45 euro. Het gemeentebestuur investeert dan weer 25.000 euro in het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top