200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas | RetailDetail

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

Vandaag valt bij 200.000 gezinnen in en om Poperinge de Pop.pas in de bus. Daarmee kunnen klanten bij de deelnemende lokale handelaars punten verzamelen en zo deelnemen aan een tombola met aankoopbonnen.

85 handelaars doen onmiddellijk mee

De initiatiefnemers waren van plan te starten met een vijftigtal deelnemende handelaars, maar dat zijn er dus al van bij de start 85 geworden. Bovendien melden zich nog steeds geïnteresseerden aan.

 

Deelnemers moeten zich zich eenmalig registreren bij een van de deelnemende handelaars of op www.shopinpops.be, waarop de gegevens van alle lokale handelaars en horecazaken te vinden zijn. Telkens ze daarna in een deelnemende winkel of horecazaak komen, kunnen ze de QR-code op hun pas laten inscannen met een tablet: zo verdienen ze een punt. Met de verzamelde punten nemen ze elke zondagavond om middernacht automatisch deel aan een tombola, waar voor 250 euro aan aankoopbonnen wordt verloot.

 

Plan omvat ook lokale geschenkbon

De Pop.pas maakt deel uit van het plan van het Poperingse gemeentebestuur en het lokale centrummanagement om de lokale handel een steun in de rug te geven. Hetzelfde geldt voor de bijhorende Pop.kado, een geschenkbon waarmee aankopen gedaan kunnen worden bij de lokale handelaars. De bon is te koop bij de toeristische dienst en in de bibliotheek.

 

De inschrijving voor de Pop.pas kost de handelaars 20 euro per maand tijdens de eerste twee jaar. Het derde en vierde jaar wordt het tarief opgetrokken tot 35 euro, nadien wordt het 45 euro. Het gemeentebestuur investeert dan weer 25.000 euro in het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdagochtend tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.