200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas | RetailDetail

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

200.000 gezinnen ontvangen Poperingse Pop.pas

Vandaag valt bij 200.000 gezinnen in en om Poperinge de Pop.pas in de bus. Daarmee kunnen klanten bij de deelnemende lokale handelaars punten verzamelen en zo deelnemen aan een tombola met aankoopbonnen.

85 handelaars doen onmiddellijk mee

De initiatiefnemers waren van plan te starten met een vijftigtal deelnemende handelaars, maar dat zijn er dus al van bij de start 85 geworden. Bovendien melden zich nog steeds geïnteresseerden aan.

 

Deelnemers moeten zich zich eenmalig registreren bij een van de deelnemende handelaars of op www.shopinpops.be, waarop de gegevens van alle lokale handelaars en horecazaken te vinden zijn. Telkens ze daarna in een deelnemende winkel of horecazaak komen, kunnen ze de QR-code op hun pas laten inscannen met een tablet: zo verdienen ze een punt. Met de verzamelde punten nemen ze elke zondagavond om middernacht automatisch deel aan een tombola, waar voor 250 euro aan aankoopbonnen wordt verloot.

 

Plan omvat ook lokale geschenkbon

De Pop.pas maakt deel uit van het plan van het Poperingse gemeentebestuur en het lokale centrummanagement om de lokale handel een steun in de rug te geven. Hetzelfde geldt voor de bijhorende Pop.kado, een geschenkbon waarmee aankopen gedaan kunnen worden bij de lokale handelaars. De bon is te koop bij de toeristische dienst en in de bibliotheek.

 

De inschrijving voor de Pop.pas kost de handelaars 20 euro per maand tijdens de eerste twee jaar. Het derde en vierde jaar wordt het tarief opgetrokken tot 35 euro, nadien wordt het 45 euro. Het gemeentebestuur investeert dan weer 25.000 euro in het project.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.