39 Franse multinationals investeren 170 miljard euro in milieu

39 Franse multinationals investeren 170 miljard euro in milieu

Aan de vooravond van de grote klimaatconferentie, die nu maandag start in Parijs, hebben 39 Franse multinationals - bij wie Carrefour, Danone en Kering - aangekondigd dat ze tegen 2020 samen 170 miljard euro zullen investeren in het milieu.

Klimaatverandering tegengaan

De 39 Franse multinationals, samen goed voor een jaaromzet van 1.200 miljard euro en zo'n 4,4 miljoen werknemers wereldwijd, beloven om tussen 2016 en 2020 liefst 170 miljard euro te investeren in het milieu. Zo'n 45 miljard euro zal gaan naar hernieuwbare energie en andere technologieën die de CO2-uitstoot moeten terugdringen, 80 miljard wordt gereserveerd voor projecten die de gevolgen van de klimaatverandering moeten bestrijden.

 

Bij de ondertekenaars zitten grote namen als distributeur Carrefour, zuivel- en waterproducent Danone, reclamegigant JCDecaux en luxegroep Kering, naast bedrijven als BNP Paribas, EDF, La Poste, Michelin, Orange, Publicis, Saint-Gobain en Total. Hun toplui riepen de deelnemers aan de klimaatconferentie meteen op om een "ambitieus en realistisch akkoord" te sluiten.

 

Eerder deze week hadden de CEO's van 78 voornamelijk Europese multinationals ook al een soortgelijke oproep de wereld ingestuurd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top