44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

Al jaren garanderen supermarktketen Colruyt en elektroketen Vanden Borre hun klanten de laagste prijzen, en die maken daar gebruik van: vorig jaar betaalden beide ketens 44.000 klanten terug.

Van één eurocent...

De laagsteprijsgarantie, waarmee beide ketens al jaren schermen, is geen loze belofte: als er eens een lagere prijs ontsnapt aan de aandacht, betalen Colruyt en Vanden Borre het prijsverschil terug... aan de klant die daar om vraagt. Dat waren er afgelopen jaar zo'n 44.000, melden de kranten van Sudpresse.

 

"Elk jaar betalen wij ongeveer 25.000 klanten terug", zegt Christian Tournicourt, woordvoerder van Colruyt. "Meestal gaat het om zeer kleine bedragen, maar wij houden ons aan onze belofte. Zelfs voor 0,01 euro! Klanten krijgen 30 dagen om lagere prijzen te melden."

 

...tot meer dan 100 euro

Dertig dagen, dat is ook de termijn die elektroketen Vanden Borre hanteert. "In 12 maanden gaat het bij ons om 19.000 terugbetalingen, voor een totaalbedrag van 900.000 euro", zegt afgevaardigd bestuurder Christian Muller. "Nochtans kunnen we dankzij de technologie makkelijk prijzen vergelijken; dat gebeurt via prijzenrobots. Maar lokaal kan het gebeuren dat een kleine of grotere zelfstandige zijn prijzen niet op het internet publiceert. Als een klant die het product al gekocht heeft, ons dat meldt, betalen we het verschil terug en passen meteen onze prijs aan. We hebben al eens meer dan 100 euro terugbetaald op een televisietoestel."

 

Opvallend: in 60% van de gevallen moet Vanden Borre klanten terugbetalen omdat de keten binnen de 30 dagen zélf de prijs van een toestel heeft verlaagd in reactie op een concurrent. Maar, zo klinkt het, "belofte maakt schuld".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top