44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre | RetailDetail

44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

Al jaren garanderen supermarktketen Colruyt en elektroketen Vanden Borre hun klanten de laagste prijzen, en die maken daar gebruik van: vorig jaar betaalden beide ketens 44.000 klanten terug.

Van één eurocent...

De laagsteprijsgarantie, waarmee beide ketens al jaren schermen, is geen loze belofte: als er eens een lagere prijs ontsnapt aan de aandacht, betalen Colruyt en Vanden Borre het prijsverschil terug... aan de klant die daar om vraagt. Dat waren er afgelopen jaar zo'n 44.000, melden de kranten van Sudpresse.

 

"Elk jaar betalen wij ongeveer 25.000 klanten terug", zegt Christian Tournicourt, woordvoerder van Colruyt. "Meestal gaat het om zeer kleine bedragen, maar wij houden ons aan onze belofte. Zelfs voor 0,01 euro! Klanten krijgen 30 dagen om lagere prijzen te melden."

 

...tot meer dan 100 euro

Dertig dagen, dat is ook de termijn die elektroketen Vanden Borre hanteert. "In 12 maanden gaat het bij ons om 19.000 terugbetalingen, voor een totaalbedrag van 900.000 euro", zegt afgevaardigd bestuurder Christian Muller. "Nochtans kunnen we dankzij de technologie makkelijk prijzen vergelijken; dat gebeurt via prijzenrobots. Maar lokaal kan het gebeuren dat een kleine of grotere zelfstandige zijn prijzen niet op het internet publiceert. Als een klant die het product al gekocht heeft, ons dat meldt, betalen we het verschil terug en passen meteen onze prijs aan. We hebben al eens meer dan 100 euro terugbetaald op een televisietoestel."

 

Opvallend: in 60% van de gevallen moet Vanden Borre klanten terugbetalen omdat de keten binnen de 30 dagen zélf de prijs van een toestel heeft verlaagd in reactie op een concurrent. Maar, zo klinkt het, "belofte maakt schuld".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.