44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

Al jaren garanderen supermarktketen Colruyt en elektroketen Vanden Borre hun klanten de laagste prijzen, en die maken daar gebruik van: vorig jaar betaalden beide ketens 44.000 klanten terug.

Van één eurocent...

De laagsteprijsgarantie, waarmee beide ketens al jaren schermen, is geen loze belofte: als er eens een lagere prijs ontsnapt aan de aandacht, betalen Colruyt en Vanden Borre het prijsverschil terug... aan de klant die daar om vraagt. Dat waren er afgelopen jaar zo'n 44.000, melden de kranten van Sudpresse.

 

"Elk jaar betalen wij ongeveer 25.000 klanten terug", zegt Christian Tournicourt, woordvoerder van Colruyt. "Meestal gaat het om zeer kleine bedragen, maar wij houden ons aan onze belofte. Zelfs voor 0,01 euro! Klanten krijgen 30 dagen om lagere prijzen te melden."

 

...tot meer dan 100 euro

Dertig dagen, dat is ook de termijn die elektroketen Vanden Borre hanteert. "In 12 maanden gaat het bij ons om 19.000 terugbetalingen, voor een totaalbedrag van 900.000 euro", zegt afgevaardigd bestuurder Christian Muller. "Nochtans kunnen we dankzij de technologie makkelijk prijzen vergelijken; dat gebeurt via prijzenrobots. Maar lokaal kan het gebeuren dat een kleine of grotere zelfstandige zijn prijzen niet op het internet publiceert. Als een klant die het product al gekocht heeft, ons dat meldt, betalen we het verschil terug en passen meteen onze prijs aan. We hebben al eens meer dan 100 euro terugbetaald op een televisietoestel."

 

Opvallend: in 60% van de gevallen moet Vanden Borre klanten terugbetalen omdat de keten binnen de 30 dagen zélf de prijs van een toestel heeft verlaagd in reactie op een concurrent. Maar, zo klinkt het, "belofte maakt schuld".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top