44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

44.000 klanten roepen laagsteprijsgarantie in bij Colruyt en Vanden Borre

Al jaren garanderen supermarktketen Colruyt en elektroketen Vanden Borre hun klanten de laagste prijzen, en die maken daar gebruik van: vorig jaar betaalden beide ketens 44.000 klanten terug.

Van één eurocent...

De laagsteprijsgarantie, waarmee beide ketens al jaren schermen, is geen loze belofte: als er eens een lagere prijs ontsnapt aan de aandacht, betalen Colruyt en Vanden Borre het prijsverschil terug... aan de klant die daar om vraagt. Dat waren er afgelopen jaar zo'n 44.000, melden de kranten van Sudpresse.

 

"Elk jaar betalen wij ongeveer 25.000 klanten terug", zegt Christian Tournicourt, woordvoerder van Colruyt. "Meestal gaat het om zeer kleine bedragen, maar wij houden ons aan onze belofte. Zelfs voor 0,01 euro! Klanten krijgen 30 dagen om lagere prijzen te melden."

 

...tot meer dan 100 euro

Dertig dagen, dat is ook de termijn die elektroketen Vanden Borre hanteert. "In 12 maanden gaat het bij ons om 19.000 terugbetalingen, voor een totaalbedrag van 900.000 euro", zegt afgevaardigd bestuurder Christian Muller. "Nochtans kunnen we dankzij de technologie makkelijk prijzen vergelijken; dat gebeurt via prijzenrobots. Maar lokaal kan het gebeuren dat een kleine of grotere zelfstandige zijn prijzen niet op het internet publiceert. Als een klant die het product al gekocht heeft, ons dat meldt, betalen we het verschil terug en passen meteen onze prijs aan. We hebben al eens meer dan 100 euro terugbetaald op een televisietoestel."

 

Opvallend: in 60% van de gevallen moet Vanden Borre klanten terugbetalen omdat de keten binnen de 30 dagen zélf de prijs van een toestel heeft verlaagd in reactie op een concurrent. Maar, zo klinkt het, "belofte maakt schuld".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top