6 op de 10 Belgen bereid meer te betalen voor producten uit ontwikkelingslanden | RetailDetail

6 op de 10 Belgen bereid meer te betalen voor producten uit ontwikkelingslanden

6 op de 10 Belgen bereid meer te betalen voor producten uit ontwikkelingslanden

Liefst 59% van de Belgen is bereid om meer te betalen voor levensmiddelen of andere producten uit ontwikkelingslanden als ze daarmee de plaatselijke bevolking kunnen ondersteunen. Daarmee doen we beter dan het Europese gemiddelde.

Eén op de 25 wil tot 10% meer betalen

Terwijl gemiddeld één Europeaan op de twee (49% om precies te zijn) bereid is om meer te betalen voor levensmiddelen en producten uit ontwikkelingslanden, ligt dit aandeel in België een stuk hoger: liefst zes op de tien Belgen zijn daartoe bereid. Opvallend: één op de 25 Belgen (4%) is zelfs bereid meer dan 10% extra te betalen.

 

Dat blijkt uit een nieuwe Eurobarometer, een opiniepeiling die in alle Europese landen werd uitgevoerd naar aanleiding van het "Europees Jaar voor Ontwikkeling", een initiatief van de Europese Unie. De peiling, die naging hoe de Europeanen aankijken tegen ontwikkelingshulp en -samenwerking (en de rol die ze daar als burger en consument zelf in kunnen spelen), werd uitgevoerd tussen 13 en 22 september 2014: bij de 28.050 geïnterviewde mensen waren 1.003 Belgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.