80 procent Docks Bruxsel al verhuurd

80 procent Docks Bruxsel al verhuurd

Docks Bruxsel, het grote winkelcentrum dat momenteel in aanbouw is aan de Van Praetbrug in Brussel, is al voor 80 procent verhuurd. De opening van het winkelcentrum staat gepland voor oktober 2016.

Nog niet onderhandeld over verkoop

Docks Bruxsel is het eerste nieuwe winkelcentrum in Brussel in jaren en heeft bovendien momenteel weinig concurrentie in de omgeving, waardoor het verhuren vlot verloopt. Binnenkort zouden er nog twee contracten moeten worden afgerond, waardoor ongeveer 90 procent al verhuurd zal zijn. Ontwikkelaar Equilis verwacht dat het moet lukken om alle winkeloppervlakte te verhuren voor de opening.

 

Ontwikkelaar Equilis is wel niet van plan om het winkelcentrum lang in handen te houden, al zijn daar nog geen onderhandelingen over gevoerd: "We hebben tot nu toe met geen enkele partij onderhandeld. Equilis is wel een ontwikkelaar, geen vastgoedinvesteerder. Het is dus niet de bedoeling dat we dat project lange tijd in portefeuille houden", zegt CEO Carl Mestdagh aan De Tijd.

 

Docks Bruxsel heeft een totale oppervlakte van 56.000 m², waarvan 41.000 m² voor winkels en horeca. Alles samen moet het project 1.000 banen creëren in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top