Aartselaar gaat strijd met nachtwinkels aan

Aartselaar gaat strijd met nachtwinkels aan

In de gemeente Aartselaar hebben ze een aantal nieuwe regels ingevoerd om de wildgroei aan nachtwinkels tegen te gaan. Nochtans is er in het centrum van Aartselaar momenteel maar één nachtwinkel te vinden.

Vrees voor overlast

De nieuwe regelgeving maakt het bijzonder moeilijk om nog een nachtwinkel te openen. Zo mag er enkel een nachtwinkel geopend worden als die niet binnen een straal van 750 meter van een ander nachtwinkel ligt. Het pand waar de winkel komt mag ook geen voortuin hebben, net als de huizen die naast het winkelpand liggen. Dat stelt ATV.

 

Als er binnen 250 meter een openbaar speelplein is, dan mag er ook geen nachtwinkel geopend worden. Daarnaast moet er parkeerplaats voor de deur zijn en mag er geen nachtwinkel komen in straten waar geen handelsactiviteiten toegestaan zijn.

 

Het gemeentebestuur van Aartselaar wil zo vermijden dat er nog nieuwe nachtwinkels de deuren openen, omdat ze vrezen dat die overlast met zich zullen meebrengen. Ook automatenshops en bureaus voor telecommunicatie moeten voldoen aan de zelfde regels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top