Action groeit naar meer dan 600 winkels

Action groeit naar meer dan 600 winkels

De Nederlandse discountketen Action blijft aan een hoog tempo groeien en heeft ondertussen al meer dan zeshonderd winkels. Dit jaar alleen al zijn er maar liefst 113 nieuwe filialen van de keten geopend, waaronder in Oostenrijk.

Frans distributiecentrum

Op 26 november opende immers de eerste vestiging van Action in Oostenrijk, met name in Kittsee. Zo is Action ondertussen te vinden in zes landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk.


Vorige week opende in Frankrijk al het honderdste filiaal van Action. Het heeft ook een principe-akkoord getekend met het Franse La Halle rond de overname van enkele winkels. Het is momenteel wel niet zeker hoeveel winkels Action zal overnemen, maar nog dit jaar zullen er 2 winkels van La Halle onder de vlag van Action varen. Om de groei in Frankrijk te ondersteunen, wordt in het eerste kwartaal van 2016 nabij Parijs een eerste Frans distributiecentrum geopend.


"Action is uitgegroeid tot een internationale organisatie van formaat en daar ben ik ontzettend trots op. De formule biedt enorme groeikansen. Alles binnen Action staat in het teken van blije klanten en door onze groei kunnen steeds meer mensen kennismaken met onze vaste lage prijzen en ons uitgebreide, continue wisselende assortiment. De toename in aantal winkels is ook een positieve impuls voor de lokale economie en werkgelegenheid", zegt Ronald van der Mark, CEO bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top