Action groeit naar meer dan 600 winkels | RetailDetail

Action groeit naar meer dan 600 winkels

Action groeit naar meer dan 600 winkels

De Nederlandse discountketen Action blijft aan een hoog tempo groeien en heeft ondertussen al meer dan zeshonderd winkels. Dit jaar alleen al zijn er maar liefst 113 nieuwe filialen van de keten geopend, waaronder in Oostenrijk.

Frans distributiecentrum

Op 26 november opende immers de eerste vestiging van Action in Oostenrijk, met name in Kittsee. Zo is Action ondertussen te vinden in zes landen: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en Oostenrijk.


Vorige week opende in Frankrijk al het honderdste filiaal van Action. Het heeft ook een principe-akkoord getekend met het Franse La Halle rond de overname van enkele winkels. Het is momenteel wel niet zeker hoeveel winkels Action zal overnemen, maar nog dit jaar zullen er 2 winkels van La Halle onder de vlag van Action varen. Om de groei in Frankrijk te ondersteunen, wordt in het eerste kwartaal van 2016 nabij Parijs een eerste Frans distributiecentrum geopend.


"Action is uitgegroeid tot een internationale organisatie van formaat en daar ben ik ontzettend trots op. De formule biedt enorme groeikansen. Alles binnen Action staat in het teken van blije klanten en door onze groei kunnen steeds meer mensen kennismaken met onze vaste lage prijzen en ons uitgebreide, continue wisselende assortiment. De toename in aantal winkels is ook een positieve impuls voor de lokale economie en werkgelegenheid", zegt Ronald van der Mark, CEO bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?