Action opent 500e winkel in Kortrijk

Action opent 500e winkel in Kortrijk

De Nederlandse non-fooddiscounter Action opent vandaag in Kortrijk zijn 500ste vestiging. Alleen al dit jaar kwamen er 97 bij, maar de groep wil nog verder blijven groeien in Europa.

Elk jaar tempoversnelling

Het gaat razendsnel voor Action: de discounter opende alleen al deze week elf nieuwe verkooppunten in de vier landen waar de groep actief is, zijnde Nederland, België, Duitsland en Frankrijk. Dat brengt het totaal, inclusief de vandaag geopende vestiging in Kortrijk, op precies 500. De meeste nieuwe vestigingen kwamen er dit jaar bij in Frankrijk (32), voor België met 24, Nederland met 21 en Duitsland met 20 nieuwe winkels.

 

De voorbije jaren voerde Action zijn expansietempo voortdurend op: in 2012 kwamen er 52 vestigingen bij, in 2013 waren dat er al 85 en dit jaar staat de teller al op 97. Action is vast van plan de groei van het aantal filialen ook in 2015 te versnellen en "streeft naar een verdere internationale expansie". Welke nieuwe landen op het verlanglijstje staan, is nog niet bekend.

 

Expansie zorgt voor enorme omzetgroei

"Dat we zoveel openingen hebben in de voor ons drukste periode van het jaar, laat de kracht van onze organisatie zien", zegt CEO Ronald van der Mark. "De groei in aantal winkels is een positieve impuls voor de lokale economie en werkgelegenheid en stelt ons in staat om steeds meer klanten kennis te laten maken met onze lage prijzen en verrassende assortiment."

 

De constante expansie legt het bedrijf alvast geen windeieren: in 2013 steeg de omzet van het concern met liefst 32% tot een slordige 1,15 miljard euro. Het bedrijfsresultaat klokte af op 128 miljoen euro, een stijging met 29% tegenover 2012.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top