AS Adventure bereidt beursgang voor

AS Adventure bereidt beursgang voor

AS Adventure is bezig met de voorbereidingen van een beursgang, nadat eigenaar Lion Capital na maanden zoeken te veel moeite bleek te hebben om een overnemer te vinden voor de outdoorketen.

Geen overnemer

Lion Capital had AS Adventure al sinds maart in de etalage staan, maar besloot een tijdje geleden om het over een andere boeg te gooien. Er werd immers geen geschikte overnemer gevonden en dus dacht het moederbedrijf aan een beursgang. Lion Capital zou ondertussen al informatie hebben ingewonnen bij adviseurs, vernam De Tijd.

 

Het is momenteel nog niet duidelijk of de beursgang in Brussel zal plaatsvinden. AS Adventure is dan wel van oorsprong een Belgisch bedrijf, de holding boven de keten heeft zijn zetel in Nederland. De keten met een omzet van 360 miljoen euro en een ebitda van 41 miljoen euro zou gewaardeerd worden op meer dan 100 miljoen euro.

 

Momenteel heeft Lion Capital 85 procent van de aandelen in handen. Oprichter en ex-CEO Emiel Lathouwers heeft 10 procent in handen, terwijl de overige vijf procent in handen van het management zijn. De keten is ook te vinden in Nederland, onder de naam Bever, en in het Verenigd Koninkrijk onder de naam Cotswold Outdoor.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top