Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go | RetailDetail

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn heeft grote plannen met AH to go. Het wil het kleinere concept van de supermarktketen ook gaan inzetten op universiteiten, langs de snelweg of als vervanger van bedrijfsrestaurants. Dat heeft CEO Wouter Kolk gezegd in een interview.

Geen bod op Jumbo

Kolk wijst er op dat er al een AH to go is op het hoofdkantoor van Ahold-dochter Bol.com, op Schiphol en bij het ziekenhuis AMC. Ook de winkels die momenteel worden uitgebaat door de NS en die het spoorwegenbedrijf wil afstoten, wil Kolk graag behouden.

 

Het zijn ook die plannen met AH to go die Ahold er van hebben weerhouden om mee te bieden op de restaurants van La Place, die nu in handen zijn van sectorgenoot Jumbo. “AH to go heeft geen groot café, maar we merken dat mensen altijd wel ergens een plekje vinden. In het begin dachten we dat klanten een pot pindakaas en wit brood zouden kopen, maar ze kiezen liever een beker muesli die je alleen nog hoeft te schudden”, zegt hij aan het FD.

 

“We zijn vriendelijker geworden”

Kolk was ook mee verantwoordelijk voor het opvoeren van de assortimentvernieuwing bij Albert Heijn. In 2015 is een kwart van het assortiment vernieuwd, wat veel meer is dan normaal, maar voortaan zullen de vernieuwingen op dat tempo blijven plaatsvinden. Om dat mogelijk te maken wordt bij de productontwikkeling nu met kleinere teams gewerkt, die sneller beslissingen kunnen nemen binnen bepaalde categorieën.

 

Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van een gezonder aanbod met minder suiker en zout en wordt ook de service binnen de winkel aangepakt. “Er wordt meer gedag gezegd bij de kassa en meer meegelopen met klanten die iets zoeken”, zegt Kolk. “We zijn een stuk vriendelijker geworden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top