Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go | RetailDetail

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn lonkt naar bedrijven voor AH to go

Albert Heijn heeft grote plannen met AH to go. Het wil het kleinere concept van de supermarktketen ook gaan inzetten op universiteiten, langs de snelweg of als vervanger van bedrijfsrestaurants. Dat heeft CEO Wouter Kolk gezegd in een interview.

Geen bod op Jumbo

Kolk wijst er op dat er al een AH to go is op het hoofdkantoor van Ahold-dochter Bol.com, op Schiphol en bij het ziekenhuis AMC. Ook de winkels die momenteel worden uitgebaat door de NS en die het spoorwegenbedrijf wil afstoten, wil Kolk graag behouden.

 

Het zijn ook die plannen met AH to go die Ahold er van hebben weerhouden om mee te bieden op de restaurants van La Place, die nu in handen zijn van sectorgenoot Jumbo. “AH to go heeft geen groot café, maar we merken dat mensen altijd wel ergens een plekje vinden. In het begin dachten we dat klanten een pot pindakaas en wit brood zouden kopen, maar ze kiezen liever een beker muesli die je alleen nog hoeft te schudden”, zegt hij aan het FD.

 

“We zijn vriendelijker geworden”

Kolk was ook mee verantwoordelijk voor het opvoeren van de assortimentvernieuwing bij Albert Heijn. In 2015 is een kwart van het assortiment vernieuwd, wat veel meer is dan normaal, maar voortaan zullen de vernieuwingen op dat tempo blijven plaatsvinden. Om dat mogelijk te maken wordt bij de productontwikkeling nu met kleinere teams gewerkt, die sneller beslissingen kunnen nemen binnen bepaalde categorieën.

 

Daarnaast wordt er ook werk gemaakt van een gezonder aanbod met minder suiker en zout en wordt ook de service binnen de winkel aangepakt. “Er wordt meer gedag gezegd bij de kassa en meer meegelopen met klanten die iets zoeken”, zegt Kolk. “We zijn een stuk vriendelijker geworden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?