Algemeen directeur Blokker treedt terug

Algemeen directeur Blokker treedt terug
Shutterstock

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

“Op een kantelpunt”

Heesen heeft die beslissing genomen in het kader van de strategiewijziging van Blokker Holding, waarbij er voortaan enkel nog maar wordt verdergegaan met Blokker en de andere formules van de hand worden gedaan.

 

“Wij respecteren Robs besluit. Blokker bevindt zich op een kantelpunt. De organisatie is onder Robs leiding in hoog tempo gemoderniseerd. Als we de prestaties van De Nieuwste Blokker-winkels en de online activiteiten isoleren, dan zien we een sterke en kansrijke winkelformule die op waardering kan rekenen van onze trouwe en nieuwe klanten. Er staat een goede basis, maar er is nog veel te doen.”, zegt Meijer. “Ik pak de handschoen op om samen met de Blokkerdirectie, Nextail en alle Blokkermedewerkers het oer-Hollandse Blokkermerk relevant en bestendig een nieuw decennium in te brengen. Ik dank Rob voor zijn inzet, tomeloze energie en de uitrol van De Nieuwste Blokker. De Raad van Bestuur waardeert zijn bereidheid om beschikbaar te blijven voor Blokker Holding.”

 

“Belangrijke keuzes gemaakt”

“De afgelopen jaren waren moeilijke jaren door de grote veranderingen die doorgevoerd zijn en de impact die dit heeft gehad op ons bedrijf en onze medewerkers. Ik ben er trots op hoe we met elkaar in hoog tempo Blokker hebben weten te moderniseren. Wij hebben belangrijke keuzes gemaakt en wijzigingen doorgevoerd om de winkels eigentijds te maken”, voegt Rob Heesen daar zelf aan toe. “We zitten op het goede pad richting herstel en ik ben trots op het team van medewerkers dat in staat is de vernieuwing voort te zetten. Ik wens Casper veel succes in zijn nieuwe functie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top