Algemeen directeur Blokker treedt terug

Algemeen directeur Blokker treedt terug
Shutterstock

Rob Heesen, algemeen directeur bij winkelketen Blokker, treedt met onmiddellijke ingang af. Zijn functie wordt overgenomen door Casper Meijer, CEO van de Blokker Holding: hij zal de beide functies voortaan combineren.

“Op een kantelpunt”

Heesen heeft die beslissing genomen in het kader van de strategiewijziging van Blokker Holding, waarbij er voortaan enkel nog maar wordt verdergegaan met Blokker en de andere formules van de hand worden gedaan.

 

“Wij respecteren Robs besluit. Blokker bevindt zich op een kantelpunt. De organisatie is onder Robs leiding in hoog tempo gemoderniseerd. Als we de prestaties van De Nieuwste Blokker-winkels en de online activiteiten isoleren, dan zien we een sterke en kansrijke winkelformule die op waardering kan rekenen van onze trouwe en nieuwe klanten. Er staat een goede basis, maar er is nog veel te doen.”, zegt Meijer. “Ik pak de handschoen op om samen met de Blokkerdirectie, Nextail en alle Blokkermedewerkers het oer-Hollandse Blokkermerk relevant en bestendig een nieuw decennium in te brengen. Ik dank Rob voor zijn inzet, tomeloze energie en de uitrol van De Nieuwste Blokker. De Raad van Bestuur waardeert zijn bereidheid om beschikbaar te blijven voor Blokker Holding.”

 

“Belangrijke keuzes gemaakt”

“De afgelopen jaren waren moeilijke jaren door de grote veranderingen die doorgevoerd zijn en de impact die dit heeft gehad op ons bedrijf en onze medewerkers. Ik ben er trots op hoe we met elkaar in hoog tempo Blokker hebben weten te moderniseren. Wij hebben belangrijke keuzes gemaakt en wijzigingen doorgevoerd om de winkels eigentijds te maken”, voegt Rob Heesen daar zelf aan toe. “We zitten op het goede pad richting herstel en ik ben trots op het team van medewerkers dat in staat is de vernieuwing voort te zetten. Ik wens Casper veel succes in zijn nieuwe functie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top