Alibaba is retailer van het jaar op WRC | RetailDetail

Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba heeft op het op het World Retail Congress de hoofdprijs van 'Retailer of the year' gewonnen, maar Primark verscheen twee keer op het podium. Bizar: Alibaba was wel de beste retailer, maar niet de beste webshop.

Twee prijzen voor Primark

Alibaba verdiende volgens de vakjury de prijs voor 'Retailer of the year', omdat het bedrijf het consumentengedrag in China heeft weten te veranderen en het zich tegelijk ook wereldwijd manifesteerde.

 

De CEO van Primark ging dan weer aan de haal met de 'Outstanding Leadership Award' en zijn winkelketen kreeg bovendien de 'Retail Transformation and Reinvention Award'. De jury vond Primark het voorbije jaar een constant succes, onder andere tijdens de internationale expansie van de keten.

 

De campagne 'For Every Milestone' van het Britse Marks & Spencer werd bekroond als reclamecampagne van het jaar, terwijl de winkel van speelgoedketen Hamleys in Moskou 'Store Design of the year' kreeg. Nitin Passi, oprichter van Missguided.com, kreeg voor zijn werk de prijs van 'Young Retail Entrepreneur' en JD.com was de 'e-Commerce Retailer of the Year'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.