Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba heeft op het op het World Retail Congress de hoofdprijs van 'Retailer of the year' gewonnen, maar Primark verscheen twee keer op het podium. Bizar: Alibaba was wel de beste retailer, maar niet de beste webshop.

Twee prijzen voor Primark

Alibaba verdiende volgens de vakjury de prijs voor 'Retailer of the year', omdat het bedrijf het consumentengedrag in China heeft weten te veranderen en het zich tegelijk ook wereldwijd manifesteerde.

 

De CEO van Primark ging dan weer aan de haal met de 'Outstanding Leadership Award' en zijn winkelketen kreeg bovendien de 'Retail Transformation and Reinvention Award'. De jury vond Primark het voorbije jaar een constant succes, onder andere tijdens de internationale expansie van de keten.

 

De campagne 'For Every Milestone' van het Britse Marks & Spencer werd bekroond als reclamecampagne van het jaar, terwijl de winkel van speelgoedketen Hamleys in Moskou 'Store Design of the year' kreeg. Nitin Passi, oprichter van Missguided.com, kreeg voor zijn werk de prijs van 'Young Retail Entrepreneur' en JD.com was de 'e-Commerce Retailer of the Year'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top