Alibaba is retailer van het jaar op WRC | RetailDetail

Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba is retailer van het jaar op WRC

Alibaba heeft op het op het World Retail Congress de hoofdprijs van 'Retailer of the year' gewonnen, maar Primark verscheen twee keer op het podium. Bizar: Alibaba was wel de beste retailer, maar niet de beste webshop.

Twee prijzen voor Primark

Alibaba verdiende volgens de vakjury de prijs voor 'Retailer of the year', omdat het bedrijf het consumentengedrag in China heeft weten te veranderen en het zich tegelijk ook wereldwijd manifesteerde.

 

De CEO van Primark ging dan weer aan de haal met de 'Outstanding Leadership Award' en zijn winkelketen kreeg bovendien de 'Retail Transformation and Reinvention Award'. De jury vond Primark het voorbije jaar een constant succes, onder andere tijdens de internationale expansie van de keten.

 

De campagne 'For Every Milestone' van het Britse Marks & Spencer werd bekroond als reclamecampagne van het jaar, terwijl de winkel van speelgoedketen Hamleys in Moskou 'Store Design of the year' kreeg. Nitin Passi, oprichter van Missguided.com, kreeg voor zijn werk de prijs van 'Young Retail Entrepreneur' en JD.com was de 'e-Commerce Retailer of the Year'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top