Amerika en Europa motoren achter hogere verkoop LVMH | RetailDetail

Amerika en Europa motoren achter hogere verkoop LVMH

Amerika en Europa motoren achter hogere verkoop LVMH

De Franse luxegroep LVMH heeft zijn omzet in het derde kwartaal van 2014 met 5,7% kunnen optrekken tot 7,388 miljard euro. Dat kwam vooral door de goede verkopen in Europa en Amerika, want in Azië liep het moeizamer.

Alleen wijn en sterke drank blijven achter

Globaal genomen gingen nagenoeg alle productgroepen erop vooruit: zowel de verkoop van mode en lederwaren (+3%) als die van juwelen (+5% dankzij Bulgari) en die van cosmetica en parfums (+8%) nam toe. Alleen die van wijnen en sterke dranken volgde niet, sinds door de invoering van anti-corruptiemaatregelen Chinese ambtenaren geen sterke drank meer mogen aannemen.

 

De grootste vooruitgang werd geboekt in de cosmetica en de selectieve verkoop: beide divisies zagen hun omzet op vergelijkbare basis na negen maanden 8% boven het peil van 2013 uitkomen. In de cosmetica profiteert LVMH van de sterke prestaties van de parfums van Christian Dior. De selectieve verkoop slaat op ketens als Sephora, DFS, Le Bon Marché, La Samaritaine en Royal Van Len.

 

Over de eerste negen maanden van 2014 realiseerde LVMH nu reeds een omzet van 21,397 miljard euro; na dezelfde periode van 2013 was de wijzer nog blijven stilstaan op 20,622 miljard euro. Vooruitzichten voor het hele jaar geeft LVMH niet: de groep stelt alleen dat het zijn expansie zal blijven richten op de meest beloftevolle markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.