Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming | RetailDetail

Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Dertien grote Amerikaanse bedrijven, waaronder Google, Coca-Cola, Walmart en Apple, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze 140 miljard dollar (125 miljard euro) gaan investeren in de vermindering van hun CO2-uitstoot.

Investeren in duurzaamheid

Daarmee tonen de bedrijven hun steun aan een initiatief van de Amerikaanse regering, die bedrijven wil betrekken in de strijd tegen de klimaatverandering. Naast het verlagen van de CO2-uitstoot beloven de bedrijven ook 1.600 megawatt extra hernieuwbare energie te creëren en te gaan investeren in bedrijven die werken aan duurzaamheid. Tot slot moet ook het waterverbruik aangepakt worden.

 

De meeste bedrijven hebben daarvoor privé-initiatieven uitgewerkt: zo wil Walmart de ontbossing in de toeleveringsketen tegen 2020 tot nul herleiden, terwijl Apple voor het einde van volgend jaar 280 megawatt extra schone energie wil opwekken. Pakjesdienst UPS wil dan weer investeren in zuinige en schone technologie voor zijn wagenpark.

 

Bij de bedrijven die hun steun hebben toegezegd, zitten ook nog grote producenten als PepsiCo, Cargill, General Motors en Microsoft, en diverse bedrijven uit de financiële sector. De Amerikaanse regering hoopt binnen enkele maanden nog een lijst met bedrijven toe te voegen aan de dertien die nu hun steun hebben uitgesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.