Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Dertien grote Amerikaanse bedrijven, waaronder Google, Coca-Cola, Walmart en Apple, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze 140 miljard dollar (125 miljard euro) gaan investeren in de vermindering van hun CO2-uitstoot.

Investeren in duurzaamheid

Daarmee tonen de bedrijven hun steun aan een initiatief van de Amerikaanse regering, die bedrijven wil betrekken in de strijd tegen de klimaatverandering. Naast het verlagen van de CO2-uitstoot beloven de bedrijven ook 1.600 megawatt extra hernieuwbare energie te creëren en te gaan investeren in bedrijven die werken aan duurzaamheid. Tot slot moet ook het waterverbruik aangepakt worden.

 

De meeste bedrijven hebben daarvoor privé-initiatieven uitgewerkt: zo wil Walmart de ontbossing in de toeleveringsketen tegen 2020 tot nul herleiden, terwijl Apple voor het einde van volgend jaar 280 megawatt extra schone energie wil opwekken. Pakjesdienst UPS wil dan weer investeren in zuinige en schone technologie voor zijn wagenpark.

 

Bij de bedrijven die hun steun hebben toegezegd, zitten ook nog grote producenten als PepsiCo, Cargill, General Motors en Microsoft, en diverse bedrijven uit de financiële sector. De Amerikaanse regering hoopt binnen enkele maanden nog een lijst met bedrijven toe te voegen aan de dertien die nu hun steun hebben uitgesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top