Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Amerikaanse bedrijven steken 125 miljard in strijd tegen klimaatopwarming

Dertien grote Amerikaanse bedrijven, waaronder Google, Coca-Cola, Walmart en Apple, hebben vandaag bekendgemaakt dat ze 140 miljard dollar (125 miljard euro) gaan investeren in de vermindering van hun CO2-uitstoot.

Investeren in duurzaamheid

Daarmee tonen de bedrijven hun steun aan een initiatief van de Amerikaanse regering, die bedrijven wil betrekken in de strijd tegen de klimaatverandering. Naast het verlagen van de CO2-uitstoot beloven de bedrijven ook 1.600 megawatt extra hernieuwbare energie te creëren en te gaan investeren in bedrijven die werken aan duurzaamheid. Tot slot moet ook het waterverbruik aangepakt worden.

 

De meeste bedrijven hebben daarvoor privé-initiatieven uitgewerkt: zo wil Walmart de ontbossing in de toeleveringsketen tegen 2020 tot nul herleiden, terwijl Apple voor het einde van volgend jaar 280 megawatt extra schone energie wil opwekken. Pakjesdienst UPS wil dan weer investeren in zuinige en schone technologie voor zijn wagenpark.

 

Bij de bedrijven die hun steun hebben toegezegd, zitten ook nog grote producenten als PepsiCo, Cargill, General Motors en Microsoft, en diverse bedrijven uit de financiële sector. De Amerikaanse regering hoopt binnen enkele maanden nog een lijst met bedrijven toe te voegen aan de dertien die nu hun steun hebben uitgesproken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top