Analisten verwachten minder groei bij Unilever | RetailDetail

Analisten verwachten minder groei bij Unilever

Analisten verwachten minder groei bij Unilever

Analisten verwachten dat Unilever in het voorbije kwartaal minder sterk gegroeid is dan in de voorgaande kwartalen: ze gaan uit van een onderliggende omzetstijging van 2,8% in het vierde kwartaal.

Jaaromzet daalt licht

In het derde kwartaal was er nog sprake van een groei van 3,2%, terwijl de eerste drie kwartalen van het boekjaar samen een onderliggende omzetgroei van 4,2% lieten optekenen. De omzet voor het vierde kwartaal komt naar verwachting uit op 13,2 miljard euro: dat is 2,2% meer dan een jaar eerder. De jaaromzet daalt volgens de analisten wel met 1% naar 52,8 miljard euro. De onderliggende omzetgroei moet zo uitkomen op 3,9%, waarbij de winst per aandeel met 5 cent stijgt naar 1,87 euro.

 

In het derde kwartaal steeg de omzet ook al met 3,2%, al was dat toen volledig te danken aan hogere prijzen: het verkochte volume daalde immers met 0,4% ten opzichte van een jaar eerder. Unilever maakt zijn cijfers voor het vierde kwartaal morgen bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.