Antwerpen groepeert pop-ups in de Grand Bazar

Antwerpen groepeert pop-ups in de Grand Bazar

Al 25 ondernemers hebben zich kandidaat gesteld om een pop-upwinkel te openen in het project ‘de Nieuwe Natie’ van de stad Antwerpen. De tweede versie van het project komt er in de Grand Bazar aan de Groenplaats.

Eerste project werd een succes

Het eerste project van ‘de Nieuwe Natie’ liep tussen 4 oktober 2014 en 29 maart 2015 in de overdekte winkelgalerij tussen de Huidevettersstraat en de straatjes van de Wilde Zee. Vijftien ondernemers, die geselecteerd werden uit een groep van ruim zeventig kandidaten, kregen er toen de kans om gedurende minstens één maand en hoogstens drie maanden op een A-locatie te testen of hun verkoopproject in de praktijk aansloeg.

 

Door het succes van het eerste project komt er nu een herhaling. Deze keer zal ‘de Nieuwe Natie’ onderdak krijgen in de Grand Bazar aan de Groenplaats: daar is door het vertrek van Habitat naar de Antwerpse Stadsfeestzaal immers ruimte vrijgekomen.

 

De nieuwe pop-upperiode loopt van zaterdag 31 oktober 2015 tot en met zaterdag 26 maart 2016. De stad Antwerpen hoopt vooral op winkels die mikken op productlanceringen en op gelegenheidsevenementen rond de eindejaarsperiode en Valentijn. Ook deze meer mogen de pop-upwinkels één tot drie maanden blijven, waarna ze plaats moeten ruimen voor andere kandidaten.

 

Iedereen deelnemer krijgt professionele adviezen van Unizo, dat partner is van het project van de stad Antwerpen. Succesvolle winkeliers worden later begeleid naar het vinden van een gepast permanent commercieel onderkomen in de binnenstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top