Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk | RetailDetail

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Volgens de ranking van de Boston Consulting Group, die jaarlijks de 50 meest innovatieve bedrijven op een rijtje zet, is Apple het meest innovatieve bedrijf ter wereld. Het wordt daarbij weliswaar op de hielen gezeten door Google en Samsung.

Amazon op zesde plek

Apple stond ook vorig jaar al op de eerste plaats in de lijst, terwijl Google (2) en Samsung (3) dit jaar van positie wisselen. De top vijf wordt volledig gemaakt door Microsoft en IBM. Op zes vinden we de eerste retailer, namelijk de Amerikaanse e-commercereus Amazon.

 

Verder in de lijst komen we ook modebedrijven Nike en Fast Retailing tegen. Nike nestelt zich op de 24e plaats en maakt daarbij een fikse sprong: vorig jaar stond het nog op plaats 37. Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van het Japanse merk Uniqlo, moet het stellen met een 41e plek. Het verloor bijna 10 plaatsen ten opzichte van een jaar eerder, toen het nog op plaats 33 stond.

 

Het Spaanse Inditex, moederbedrijf van Zara en Pull & Bear, heeft dit jaar geen plaats in de lijst. In 2012 stond het nog op plek 48, maar sindsdien is het uit de top 50 getuimeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top