Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk | RetailDetail

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Volgens de ranking van de Boston Consulting Group, die jaarlijks de 50 meest innovatieve bedrijven op een rijtje zet, is Apple het meest innovatieve bedrijf ter wereld. Het wordt daarbij weliswaar op de hielen gezeten door Google en Samsung.

Amazon op zesde plek

Apple stond ook vorig jaar al op de eerste plaats in de lijst, terwijl Google (2) en Samsung (3) dit jaar van positie wisselen. De top vijf wordt volledig gemaakt door Microsoft en IBM. Op zes vinden we de eerste retailer, namelijk de Amerikaanse e-commercereus Amazon.

 

Verder in de lijst komen we ook modebedrijven Nike en Fast Retailing tegen. Nike nestelt zich op de 24e plaats en maakt daarbij een fikse sprong: vorig jaar stond het nog op plaats 37. Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van het Japanse merk Uniqlo, moet het stellen met een 41e plek. Het verloor bijna 10 plaatsen ten opzichte van een jaar eerder, toen het nog op plaats 33 stond.

 

Het Spaanse Inditex, moederbedrijf van Zara en Pull & Bear, heeft dit jaar geen plaats in de lijst. In 2012 stond het nog op plek 48, maar sindsdien is het uit de top 50 getuimeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.