Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk | RetailDetail

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Apple is (nog steeds) meest innovatieve merk

Volgens de ranking van de Boston Consulting Group, die jaarlijks de 50 meest innovatieve bedrijven op een rijtje zet, is Apple het meest innovatieve bedrijf ter wereld. Het wordt daarbij weliswaar op de hielen gezeten door Google en Samsung.

Amazon op zesde plek

Apple stond ook vorig jaar al op de eerste plaats in de lijst, terwijl Google (2) en Samsung (3) dit jaar van positie wisselen. De top vijf wordt volledig gemaakt door Microsoft en IBM. Op zes vinden we de eerste retailer, namelijk de Amerikaanse e-commercereus Amazon.

 

Verder in de lijst komen we ook modebedrijven Nike en Fast Retailing tegen. Nike nestelt zich op de 24e plaats en maakt daarbij een fikse sprong: vorig jaar stond het nog op plaats 37. Fast Retailing, dat het moederbedrijf is van het Japanse merk Uniqlo, moet het stellen met een 41e plek. Het verloor bijna 10 plaatsen ten opzichte van een jaar eerder, toen het nog op plaats 33 stond.

 

Het Spaanse Inditex, moederbedrijf van Zara en Pull & Bear, heeft dit jaar geen plaats in de lijst. In 2012 stond het nog op plek 48, maar sindsdien is het uit de top 50 getuimeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarktketen Morrisons wordt uur per week stil

23/07/2018

De Britse supermarktketen Morrisons organiseert voortaan elke week een prikkelarm uur voor mensen met autisme. Op zaterdag tussen 9 en 10 zal er geen muziek te horen zijn, dimmen de lichten en wordt zelfs het piepje van de kassascanner stiller. 

Chinese internetreus JD.com dit jaar van start in Europa

23/07/2018

Topman Richard Liu van JD.com wil ook op de Europese markt de concurrentie aangaan met Amazon en Alibaba. In Frankrijk heeft de retailer een logistiek centrum gebouwd, Italië komt eraan en nog voor het einde van het jaar wordt het bedrijf operationeel in Duitsland.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.