Artis Historia maakt comeback

Artis Historia maakt comeback

Binnenkort kunnen de klanten van Carrefour opnieuw punten van Artis Historia sparen. Het bedrijf dat in 2004 failliet ging, wordt nieuw leven ingeblazen door uitgeverij Concrea, in samenwerking met Carrefour.

Punten ruilen voor stickers

In een eerste fase zullen de punten van Artis Historia te vinden zijn op een veertigtal producten van het huismerk Carrefour. Op die producten zullen klanten 1 tot 5 punten van Artis Historia terugvinden. Als ze 500 punten hebben gespaard, kunnen ze die ruilen voor stickers die ze in een boek kunnen plakken, zoals bij de bekende Panini-boeken.


In de toekomst is het mogelijk dat de punten op meer producten te vinden zullen zijn en dat het project wordt uitgebreid naar producten van andere leveranciers dan Carrefour.


Klanten kunnen vanaf 6 november alvast het eerste boek van Artis Historia bemachtigen in de winkels van Carrefour. Elke drie maanden worden er nieuwe boeken (die 5,95 euro per boek gaan kosten) op de markt gebracht. Voorlopig is het nog niet zeker of ook de oude punten nog omgeruild kunnen worden. Concrea heeft immers geen beeld van het aantal punten dat nog in omloop is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top