Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

De Franse supermarktketen Auchan gaat in zijn winkels 3D-geprinte producten verkopen in samenwerking met de Belgische bedrijven Twikit en Materialise, die instaan voor de software en de productie.

Volgend jaar meerdere locaties

De vestiging van Auchan in Lille is de eerste waar de producten zullen verkocht worden: daar staat sinds 1 december een '3D customization booth', waar klanten ter plekke bepaalde producten kunnen personaliseren en laten printen.

 

Het gamma zal bestaan uit meer dan vijftig basisproducten, waaronder juwelen en cadeautjes. Via een applicatie kunnen klanten de kleur aanpassen, persoonlijke boodschappen toevoegen of accessoires kiezen. Het finale ontwerp wordt daarna doorgestuurd en een week later kan het product opgehaald worden in de winkel.

 

Als de dienst van het Antwerpse Twikit en het Leuvense Materialise een succes is, zullen volgend jaar ook andere locaties van Auchan een 3D-booth gaan aanbieden. In België tonen ze hun kunnen al in The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail dat onlangs genomineerd werd voor Beste idee van 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top