Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

De Franse supermarktketen Auchan gaat in zijn winkels 3D-geprinte producten verkopen in samenwerking met de Belgische bedrijven Twikit en Materialise, die instaan voor de software en de productie.

Volgend jaar meerdere locaties

De vestiging van Auchan in Lille is de eerste waar de producten zullen verkocht worden: daar staat sinds 1 december een '3D customization booth', waar klanten ter plekke bepaalde producten kunnen personaliseren en laten printen.

 

Het gamma zal bestaan uit meer dan vijftig basisproducten, waaronder juwelen en cadeautjes. Via een applicatie kunnen klanten de kleur aanpassen, persoonlijke boodschappen toevoegen of accessoires kiezen. Het finale ontwerp wordt daarna doorgestuurd en een week later kan het product opgehaald worden in de winkel.

 

Als de dienst van het Antwerpse Twikit en het Leuvense Materialise een succes is, zullen volgend jaar ook andere locaties van Auchan een 3D-booth gaan aanbieden. In België tonen ze hun kunnen al in The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail dat onlangs genomineerd werd voor Beste idee van 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top