Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden | RetailDetail

Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

Auchan gaat Belgische 3D-producten aanbieden

De Franse supermarktketen Auchan gaat in zijn winkels 3D-geprinte producten verkopen in samenwerking met de Belgische bedrijven Twikit en Materialise, die instaan voor de software en de productie.

Volgend jaar meerdere locaties

De vestiging van Auchan in Lille is de eerste waar de producten zullen verkocht worden: daar staat sinds 1 december een '3D customization booth', waar klanten ter plekke bepaalde producten kunnen personaliseren en laten printen.

 

Het gamma zal bestaan uit meer dan vijftig basisproducten, waaronder juwelen en cadeautjes. Via een applicatie kunnen klanten de kleur aanpassen, persoonlijke boodschappen toevoegen of accessoires kiezen. Het finale ontwerp wordt daarna doorgestuurd en een week later kan het product opgehaald worden in de winkel.

 

Als de dienst van het Antwerpse Twikit en het Leuvense Materialise een succes is, zullen volgend jaar ook andere locaties van Auchan een 3D-booth gaan aanbieden. In België tonen ze hun kunnen al in The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail dat onlangs genomineerd werd voor Beste idee van 2014.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.