Aziatische markt helpt Lego aan sterke cijfers

Aziatische markt helpt Lego aan sterke cijfers

Het Deense speelgoedbedrijf Lego heeft in de eerste helft van dit jaar beduidend betere cijfers kunnen voorleggen. Zowel de omzet als de winst gingen stevig de hoogte in, dankzij sterke prestaties in Azië.

Jurassic World

De omzet van Lego groeide met 23% naar 14,1 miljard Deense kroon (1,9 miljard euro) en tegelijk steeg de nettowinst met 31% naar 3,6 miljard kroon (482 miljoen euro). Een deel van die omzetgroei was te danken aan de zwakke positie van de euro en de Deense kroon, want wisselkoerseffecten waren goed voor 5% van de omzetgroei.

 

Daarnaast waren er ook sterke prestaties in Azië, die Lego deden besluiten om zijn activiteiten in die regio uit te breiden, waaronder de opening van een nieuwe fabriek in China. Ook de lancering van de producten rond de film Jurassic World droegen bij tot de goede prestaties, net als de goede verkoop van 'meisjesspeelgoed'.

 

Daarmee doet Lego het stukken beter dan zijn concurrenten in de speelgoedbranche: Hasbro kende slechts een kleine groei en bij Barbie-producent Mattel was er zelfs sprake van een omzetdaling van bijna 5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top