Aziatische markt helpt Lego aan sterke cijfers

Aziatische markt helpt Lego aan sterke cijfers

Het Deense speelgoedbedrijf Lego heeft in de eerste helft van dit jaar beduidend betere cijfers kunnen voorleggen. Zowel de omzet als de winst gingen stevig de hoogte in, dankzij sterke prestaties in Azië.

Jurassic World

De omzet van Lego groeide met 23% naar 14,1 miljard Deense kroon (1,9 miljard euro) en tegelijk steeg de nettowinst met 31% naar 3,6 miljard kroon (482 miljoen euro). Een deel van die omzetgroei was te danken aan de zwakke positie van de euro en de Deense kroon, want wisselkoerseffecten waren goed voor 5% van de omzetgroei.

 

Daarnaast waren er ook sterke prestaties in Azië, die Lego deden besluiten om zijn activiteiten in die regio uit te breiden, waaronder de opening van een nieuwe fabriek in China. Ook de lancering van de producten rond de film Jurassic World droegen bij tot de goede prestaties, net als de goede verkoop van 'meisjesspeelgoed'.

 

Daarmee doet Lego het stukken beter dan zijn concurrenten in de speelgoedbranche: Hasbro kende slechts een kleine groei en bij Barbie-producent Mattel was er zelfs sprake van een omzetdaling van bijna 5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top