Bancontactbetalingen zaterdag gratis

Bancontactbetalingen zaterdag gratis

Alle betalingen via Bancontact zullen zaterdag gratis zijn voor de handelaars. Dat is een onderdeel van de compensatie voor de panne op het systeem tijdens de kerstdrukte op 23 december van vorig jaar.

Kostprijs: 800.000 euro

Alle kosten die zaterdag worden gemaakt, zullen bij de afrekening van de factuur van 2015 afgetrokken. Het zal Worldline, het bedrijf achter Bancontact, in totaal zo'n 800.000 euro minder opbrengen.

 

Bij de panne op 23 december vorig jaar konden meer dan een miljoen transacties niet doorgaan, omdat het systeem twee uur lang plat lag. Het zou handelaars in totaal 51 miljoen euro gekost hebben.

 

Ook volgend jaar zal de zaterdag voor Kerstmis vrij van kosten zijn op vlak van Bancontact. Bij de compensatie die eerder dit jaar werd vastgelegd, garandeerde Worldline ook dat er extra investeringen zouden komen om dergelijke pannes te voorkomen. Alles samen zal de panne Worldline uiteindelijk 5 miljoen euro kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top