BD Group verkoopt krantendivisie PPP | RetailDetail

BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group, de Belgische marktleider in huis-aan-huiscommunicatie en digitale promotie, stoot zijn krantendivisie PPP af om zich volledig toe te leggen op myShopi en op DBM, dat is gespecialiseerd in databasemanagement.

Management buy-out

BD Group (voluit Belgische Distributiedienst) heeft via een management buy-out een akkoord bereikt over de volledige verkoop van de distributieactiviteit van kranten in de agglomeraties Antwerpen en Brussel. Tegelijk trekt de marktleider in huis-aan-huiscommunicatie zich terug uit de strijd om de toewijzing van het nationale krantencontract. Ten laatste eind mei van dit jaar komt de krantenafdeling volledig in handen van Michel d'Alessandro, huidig operationeel directeur binnen BD Group.

 

Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, willen de partijen niet zeggen. Wel is geweten waarom ze die stap zetten: "Een nationale uitrol van de krantenbedeling zou betekenen dat de hele organisatie zich over een lange periode volledig zou moeten focussen op een grondige voorbereiding en implementatie van dit dossier", zegt Geert Schoenmaekers, CEO van BD Group. In plaats daarvan wil het bedrijf "volop focussen op de kernactiviteiten".

 

BD Group ziet immers flink wat groeimogelijkheden in die kernactiviteiten, en dan vooral in de in januari vorig jaar overgenomen myShopi-app en -website: "We zien een duidelijk groeipotentieel in myShopi en in ons consumentendatabedrijf DBM."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.