BD Group verkoopt krantendivisie PPP | RetailDetail

BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group, de Belgische marktleider in huis-aan-huiscommunicatie en digitale promotie, stoot zijn krantendivisie PPP af om zich volledig toe te leggen op myShopi en op DBM, dat is gespecialiseerd in databasemanagement.

Management buy-out

BD Group (voluit Belgische Distributiedienst) heeft via een management buy-out een akkoord bereikt over de volledige verkoop van de distributieactiviteit van kranten in de agglomeraties Antwerpen en Brussel. Tegelijk trekt de marktleider in huis-aan-huiscommunicatie zich terug uit de strijd om de toewijzing van het nationale krantencontract. Ten laatste eind mei van dit jaar komt de krantenafdeling volledig in handen van Michel d'Alessandro, huidig operationeel directeur binnen BD Group.

 

Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, willen de partijen niet zeggen. Wel is geweten waarom ze die stap zetten: "Een nationale uitrol van de krantenbedeling zou betekenen dat de hele organisatie zich over een lange periode volledig zou moeten focussen op een grondige voorbereiding en implementatie van dit dossier", zegt Geert Schoenmaekers, CEO van BD Group. In plaats daarvan wil het bedrijf "volop focussen op de kernactiviteiten".

 

BD Group ziet immers flink wat groeimogelijkheden in die kernactiviteiten, en dan vooral in de in januari vorig jaar overgenomen myShopi-app en -website: "We zien een duidelijk groeipotentieel in myShopi en in ons consumentendatabedrijf DBM."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.