BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group verkoopt krantendivisie PPP

BD Group, de Belgische marktleider in huis-aan-huiscommunicatie en digitale promotie, stoot zijn krantendivisie PPP af om zich volledig toe te leggen op myShopi en op DBM, dat is gespecialiseerd in databasemanagement.

Management buy-out

BD Group (voluit Belgische Distributiedienst) heeft via een management buy-out een akkoord bereikt over de volledige verkoop van de distributieactiviteit van kranten in de agglomeraties Antwerpen en Brussel. Tegelijk trekt de marktleider in huis-aan-huiscommunicatie zich terug uit de strijd om de toewijzing van het nationale krantencontract. Ten laatste eind mei van dit jaar komt de krantenafdeling volledig in handen van Michel d'Alessandro, huidig operationeel directeur binnen BD Group.

 

Welk bedrag met de verkoop gemoeid is, willen de partijen niet zeggen. Wel is geweten waarom ze die stap zetten: "Een nationale uitrol van de krantenbedeling zou betekenen dat de hele organisatie zich over een lange periode volledig zou moeten focussen op een grondige voorbereiding en implementatie van dit dossier", zegt Geert Schoenmaekers, CEO van BD Group. In plaats daarvan wil het bedrijf "volop focussen op de kernactiviteiten".

 

BD Group ziet immers flink wat groeimogelijkheden in die kernactiviteiten, en dan vooral in de in januari vorig jaar overgenomen myShopi-app en -website: "We zien een duidelijk groeipotentieel in myShopi en in ons consumentendatabedrijf DBM."

Tags: