BD myShopi lanceert eigen magazine | RetailDetail

BD myShopi lanceert eigen magazine

BD myShopi lanceert eigen magazine

BD myShopi heeft een eigen consumentenmagazine op de markt gebracht, dat zowel online als offline te bekijken is. Het magazine wordt verdeeld op 1,5 miljoen exemplaren en is daarmee meteen het grootste van België.

"Perfecte aanvulling"

BD myShopi wil met het nieuwe magazine aantonen dat een gedrukt magazine in de brievenbus nog altijd van waarde kan zijn. "Als grootste speler in huis-aan-huisbedeling van reclamedrukwerk komen we daarom 4 keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen. Het vormt de perfecte aanvulling op onze logistieke en digitale activiteiten en benadrukt eens te meer ons geloof in een sterke omni-channelstrategie", zegt Tim de Witte, CCO bij BD myShopi.


Binnen het concept van het magazine volgt de lezer een consument tijdens een dagje shoppen bij een zaak. In het magazine deelt die consument dan zijn indrukken over de producten en merken die voorbij komen. Het magazine zal dan ook voornamelijk gevuld worden met 'native advertising', naast de klassieke advertenties.


Naast de papieren variant, die vier keer per jaar verdeeld wordt, zal het magazine ook te vinden zijn als interactief digitaal blad. Het eerste nummer zal op 14 maart in de brievenbussen liggen in heel België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.