BD myShopi lanceert eigen magazine

BD myShopi lanceert eigen magazine

BD myShopi heeft een eigen consumentenmagazine op de markt gebracht, dat zowel online als offline te bekijken is. Het magazine wordt verdeeld op 1,5 miljoen exemplaren en is daarmee meteen het grootste van België.

"Perfecte aanvulling"

BD myShopi wil met het nieuwe magazine aantonen dat een gedrukt magazine in de brievenbus nog altijd van waarde kan zijn. "Als grootste speler in huis-aan-huisbedeling van reclamedrukwerk komen we daarom 4 keer per jaar met myShopizine, een eigen magazine op 1,5 miljoen exemplaren, bovenop het folderpakket dat we wekelijks bedelen in 4,3 miljoen brievenbussen. Het vormt de perfecte aanvulling op onze logistieke en digitale activiteiten en benadrukt eens te meer ons geloof in een sterke omni-channelstrategie", zegt Tim de Witte, CCO bij BD myShopi.


Binnen het concept van het magazine volgt de lezer een consument tijdens een dagje shoppen bij een zaak. In het magazine deelt die consument dan zijn indrukken over de producten en merken die voorbij komen. Het magazine zal dan ook voornamelijk gevuld worden met 'native advertising', naast de klassieke advertenties.


Naast de papieren variant, die vier keer per jaar verdeeld wordt, zal het magazine ook te vinden zijn als interactief digitaal blad. Het eerste nummer zal op 14 maart in de brievenbussen liggen in heel België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top