Belgen geven meer uit bij bezoek aan winkelcentra | RetailDetail

Belgen geven meer uit bij bezoek aan winkelcentra

Belgen geven meer uit bij bezoek aan winkelcentra

Uit een onderzoek van de vastgoedgroep Hugo Ceusters blijkt dat Belgen vorig jaar gemiddeld 92 euro uitgaven tijdens een bezoekje aan het winkelcentrum. Het grootste deel van die som gaat op aan kleding.

42 euro kledinguitgaven

Het gemiddelde van 92 euro is 3 euro meer dan in 2013. Van die 92 euro wordt ongeveer 42 euro uitgegeven aan kledij, 12 euro aan benodigdheden voor de vrije tijd en 8 euro aan verzorgingsproducten.


Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat één derde van de Belgische consumenten gemiddeld één keer per week een bezoekje brengt aan een winkelcentrum.


De groep Hugo Ceusters ondervroeg voor het onderzoek bijna 13.300 bezoekers in 2013 en 2014. De groep beheert in België acht grote winkelcentra, waaronder het Wijnegem Shopping Center. Dat won onlangs nog een internationale marketingaward voor de actie "SOS Valentijn" tijdens het ICSC-congres in Kopenhagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.