Belgen geven meer uit bij bezoek aan winkelcentra

Belgen geven meer uit bij bezoek aan winkelcentra

Uit een onderzoek van de vastgoedgroep Hugo Ceusters blijkt dat Belgen vorig jaar gemiddeld 92 euro uitgaven tijdens een bezoekje aan het winkelcentrum. Het grootste deel van die som gaat op aan kleding.

42 euro kledinguitgaven

Het gemiddelde van 92 euro is 3 euro meer dan in 2013. Van die 92 euro wordt ongeveer 42 euro uitgegeven aan kledij, 12 euro aan benodigdheden voor de vrije tijd en 8 euro aan verzorgingsproducten.


Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat één derde van de Belgische consumenten gemiddeld één keer per week een bezoekje brengt aan een winkelcentrum.


De groep Hugo Ceusters ondervroeg voor het onderzoek bijna 13.300 bezoekers in 2013 en 2014. De groep beheert in België acht grote winkelcentra, waaronder het Wijnegem Shopping Center. Dat won onlangs nog een internationale marketingaward voor de actie "SOS Valentijn" tijdens het ICSC-congres in Kopenhagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top