Belgische en Nederlandse golfkartonindustrie bundelen krachten

Belgische en Nederlandse golfkartonindustrie bundelen krachten

De Belgische en de Nederlandse golfkartonindustrie hebben een nieuwe samenwerking op poten gezet. Ze vormen nu samen de Corrugated Benelux Association. De vereniging zal zijn hoofdzetel hebben in Brussel.

Onafhankelijke organisaties houden er mee op

De voorzitter van de associatie is de Belg Paul Bissens. Hij zal worden bijgestaan door de Nederlandse vicevoorzitter Joost Simons. Door het ontstaan van de Corrugated Benelux Association houden de Belgische Vereniging van Golfkartonfabrikanten en de Nederlandse Vereniging Golfkarton op met te bestaan. Toon Schrijver, die meer dan 22 jaar aan het hoofd stond van de Vereniging Golfkarton gaat daarbij vanaf 1 april met pensioen.


Om juridische redenen werd wel de Stichting Golfkarton opgestart, die moet instaan voor de Nederlandse inbreng in de associatie. Peter van Ostaijen is sinds 1 januari 2016 de nieuwe directeur van die stichting. Van Ostaijen heeft al heel wat ervaring bij verschillende brancheverenigingen. Hij is eveneens tot secretaris benoemd van de associatie, samen met de Belgische Lieve Vanlierde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top