Belgische inflatie naar 0,34 procent

Belgische inflatie naar 0,34 procent

De Belgische inflatie is in juli gestegen naar 0,34 procent. Dat is een lichte stijging ten opzichte van de maand juni, toen de inflatie met 0,27 procent het laagste was sinds december 2009.

Energieproducten drukken inflatie

Bij energieproducten (elektriciteit, brandstoffen, huisbrandolie en aardgas) blijft de inflatie wel sterk negatief, met -9,33 procent in juli. Dat is het laagste niveau sinds december 2009, toen de inflatie -10,45 procent bedroeg. Worden energieproducten niet meegerekend, steeg de inflatie bij andere producten met 1,30 procent.


Grootste prijsstijgingen waren er op te merken bij groenten, motorbrandstoffen, hotelkamers, elektriciteit, vliegtickets en autoverzekeringen. De grootste dalingen waren er bij aardgas, fruit en buitenlandse reizen. Voor het eerst in drie maanden is ook de inflatie bij voeding gestegen, met 0,01 procent. De voorbije twee maanden daalde die met -0,55 procent in mei en -0,78 procent in juni.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top