Belgische luxewinkel in New York | RetailDetail

Belgische luxewinkel in New York

Belgische luxewinkel in New York

Op 15 september van dit jaar zal er in New York een winkel openen die enkel producten van Belgische bodem zal verkopen. De winkel zal maar liefst zes verdiepingen tellen en komt in Manhattan. Het idee voor de winkel komt van onze landgenote Sylvie Bouffa.

House of Houses

De winkel zal 2.500 vierkante meter groot zijn en onder de naam 'House of Houses – Interior Experiences' werk bieden aan ongeveer 70 mensen, waarvan een tiental Belgen. Cuberdons 'Léopold', ontwerper Fabienne Delvigne, parfumerie L'Antichambre, Delvaux, chocolatier Marcolini en kristalproducent Val Saint-Lambert hebben zich al aan het project verbonden en zullen met hun producten aanwezig zijn.

 

Op de bovenste verdieping van de conceptwinkel komt een restaurant met Belgische gastronomie, bereid door de Mechelse chef Kenny Bernaerts, onder andere bekend als jurylid bij Masterchef op VTM. Hij is ook chef van Studio Bern in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.