Belourthe verkozen tot "Onderneming van het jaar 2014"

Belourthe verkozen tot "Onderneming van het jaar 2014"

De "Onderneming van het jaar 2014" is Belourthe geworden: de fabrikant van voedingswaren en ontbijtgranen voor baby's werd verkozen boven 3 andere genomineerde bedrijven - Colna, Eggo-Euro Center en Lampiris.

Innovatie, competiviteit en export

Nadat de Nestlé-fabriek in Hamoir werd gesloten, slaagde Belourthe - opgericht in 2006 - erin om deze parel van de Waalse economie te redden dankzij een strategie gebaseerd op innovatie, competitiviteit en export. De producten van Belourthe worden naar meer dan 50 landen op 5 verschillende continenten geëxporteerd. Deze export is verantwoordelijk voor meer dan 95 % van de groepsomzet (22 miljoen euro in 2013). De gloednieuwe eerste minister Charles Michel de prijs maandagavond aan Vincent Crahay, CEO van Belourthe.

 

De prijs voor het meest veelbelovende bedrijf van het jaar werd uitgereikt aan Cefaly Technology, een bedrijf dat zich op zenuwstimulatie in de hersens richt om op die manier migraines op te lossen. Didier Gosuin, Brussels minister van Werk en Economie, overhandigde de prijs.

 

EY (Ernst & Young), in samenwerking met De Tijd, l'Echo en BNP Paribas Fortis, organiseert de verkiezing van het "Onderneming van het Jaar" al voor negentiende keer in het Franstalige deel van het land. Deze prijs beloont sterk groeiende bedrijven die zich vooral op het vlak van innovatie, bedrijfsgeest, internationalisering, doorzetting en strategische visie wisten te onderscheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top