Belourthe verkozen tot "Onderneming van het jaar 2014" | RetailDetail

Belourthe verkozen tot "Onderneming van het jaar 2014"

Belourthe verkozen tot "Onderneming van het jaar 2014"

De "Onderneming van het jaar 2014" is Belourthe geworden: de fabrikant van voedingswaren en ontbijtgranen voor baby's werd verkozen boven 3 andere genomineerde bedrijven - Colna, Eggo-Euro Center en Lampiris.

Innovatie, competiviteit en export

Nadat de Nestlé-fabriek in Hamoir werd gesloten, slaagde Belourthe - opgericht in 2006 - erin om deze parel van de Waalse economie te redden dankzij een strategie gebaseerd op innovatie, competitiviteit en export. De producten van Belourthe worden naar meer dan 50 landen op 5 verschillende continenten geëxporteerd. Deze export is verantwoordelijk voor meer dan 95 % van de groepsomzet (22 miljoen euro in 2013). De gloednieuwe eerste minister Charles Michel de prijs maandagavond aan Vincent Crahay, CEO van Belourthe.

 

De prijs voor het meest veelbelovende bedrijf van het jaar werd uitgereikt aan Cefaly Technology, een bedrijf dat zich op zenuwstimulatie in de hersens richt om op die manier migraines op te lossen. Didier Gosuin, Brussels minister van Werk en Economie, overhandigde de prijs.

 

EY (Ernst & Young), in samenwerking met De Tijd, l'Echo en BNP Paribas Fortis, organiseert de verkiezing van het "Onderneming van het Jaar" al voor negentiende keer in het Franstalige deel van het land. Deze prijs beloont sterk groeiende bedrijven die zich vooral op het vlak van innovatie, bedrijfsgeest, internationalisering, doorzetting en strategische visie wisten te onderscheiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.