Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

Big Bazar brengt logistiek onder bij Bakker Logistiek

Big Bazar brengt vanaf volgend jaar de logistiek onder bij Bakker Logistiek. Met deze nieuwe partner ondersteunt de discountformule van Blokker Holding haar verdere groei in de Benelux.

Naar dc Bakker in Tilburg

De samenwerking omvat de dienstverlening voor magazijn en transport en geldt voor de komende vijf jaar. Bakker Logistiek richt in Tilburg een magazijn van 25.000 vierkante meter in voor Big Bazar. Begin 2018 verhuizen de logistieke activiteiten van het Blokker distributiecentrum in Mijdrecht naar dat van Bakker Logistiek in Tilburg.


Big Bazar zal tevens haar Benelux transport aan Bakker Logistiek uitbesteden. Naast een flexibele pool van vrachtwagens worden er straks ook trucks ingezet die zijn voorzien van de kleuren van de winkelformule Big Bazar. Naar verwachting zal de samenwerking in het komend voorjaar volledig operationeel zijn.
 

Nieuwe winkellocaties


Het partnership moet de logistieke keten van Big Bazar verder professionaliseren en de groei van de discounter in de Benelux ondersteunen. De formule kondigde onlangs een uitbreiding aan met in totaal dertig nieuwe winkellocaties. Daarbij gaat het onder meer om de ombouw van tien Blokker en Marskramer winkels en de verplaatsing van zes bestaande winkels naar nieuwe, grotere XL-locaties. De komende maanden volgen tevens heropeningen in Etten-Leur, Nieuwegein, Rotterdam Alexandrium, Beek en Maassluis. Big Bazar opende dit jaar al zeven nieuwe winkels in Enschede, Ede, Coevorden, Arnhem, ’s-Gravenzande, Hoogezand en Amersfoort. Eind dit jaar bestaat Big Bazar tien jaar.


Ondanks de investeringsplannen voor verdere groei wil Blokker af van Big Bazar. De keten met tot dusver 123 winkels in Nederland en België werd in mei te koop gezet, samen met bijna alle andere formules van het noodlijdende Blokker Holding zoals Intertoys, Maxi Toys en  Xenos - samen goed voor ongeveer driekwart van de rond 2 miljard euro omzet. De overname van Leen Bakker is inmiddels al afgerond. Onlangs gingen ook 31 Blokker winkels over naar Op=Op Voordeelshop. Reden van de grootscheepse verkoop is het enorme verlies dat Blokker Holding vorig jaar leed, hoofdzakelijk het gevolg van reorganisaties. Het retailconcern wil alleen verder met de rendabele vestigingen van de 628 huishoudwinkels van Blokker.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top