Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic | RetailDetail

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

De winkels van Colruyt-dochter Bio-Planet verkopen in een beperkte oplage een afwasmiddel dat verpakt is met de Ecover Ocean Bottle. Die fles wordt gemaakt van gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent plastic afkomstig van zee, stranden en rivieren.

Nood aan schonere oceanen

De fles moet het belang van schone en gezonde oceanen onder de aandacht brengen: tegen het huidige tempo zal binnen tien jaar immers liefst 250 miljoen ton plastic de oceanen vervuilen. Bovendien zorgt het speciale design van de fles er voor dat er 15 procent minder plastic nodig is om ze te produceren, zonder dat dit ten koste gaan van de sterkte van de fles. Het ontwerp is gebaseerd op eencellige organismen uit de oceaan, die lichte maar toch stevige skeletstructuren hebben.

 

"Bij Ecover willen we een katalysator zijn voor schonere oceanen, door mensen meer bewust te maken van het gevaar dat plastic vormt. We willen nu maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat er minder plastic in de zeeën terechtkomt. Dit maakt deel uit van onze duurzame visie op het verbeteren van verpakkingen. We zijn voorbij het punt waar we slechts willen dat onze verpakkingen 'minder slecht' zijn, we willen dat ze echt beter voor de wereld zijn", zegt Tom Domen, Hoofd Europese Innovatie van Ecover.

 

Met de verkoop van de Ecover Ocean Bottle wil Bio-Planet het initiatief actief ondersteunen. "Dit project van Ecover past in het engagement van Bio-Planet om met zorg gemaakte producten aan te bieden, die onze planeet respecteren. We willen onze klanten aanmoedigen om bewust te consumeren en dragen ons steentje bij om het thema op de maatschappelijke agenda te plaatsen", aldus divisiemanager Pieter Ceuleers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top