Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

De winkels van Colruyt-dochter Bio-Planet verkopen in een beperkte oplage een afwasmiddel dat verpakt is met de Ecover Ocean Bottle. Die fles wordt gemaakt van gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent plastic afkomstig van zee, stranden en rivieren.

Nood aan schonere oceanen

De fles moet het belang van schone en gezonde oceanen onder de aandacht brengen: tegen het huidige tempo zal binnen tien jaar immers liefst 250 miljoen ton plastic de oceanen vervuilen. Bovendien zorgt het speciale design van de fles er voor dat er 15 procent minder plastic nodig is om ze te produceren, zonder dat dit ten koste gaan van de sterkte van de fles. Het ontwerp is gebaseerd op eencellige organismen uit de oceaan, die lichte maar toch stevige skeletstructuren hebben.

 

"Bij Ecover willen we een katalysator zijn voor schonere oceanen, door mensen meer bewust te maken van het gevaar dat plastic vormt. We willen nu maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat er minder plastic in de zeeën terechtkomt. Dit maakt deel uit van onze duurzame visie op het verbeteren van verpakkingen. We zijn voorbij het punt waar we slechts willen dat onze verpakkingen 'minder slecht' zijn, we willen dat ze echt beter voor de wereld zijn", zegt Tom Domen, Hoofd Europese Innovatie van Ecover.

 

Met de verkoop van de Ecover Ocean Bottle wil Bio-Planet het initiatief actief ondersteunen. "Dit project van Ecover past in het engagement van Bio-Planet om met zorg gemaakte producten aan te bieden, die onze planeet respecteren. We willen onze klanten aanmoedigen om bewust te consumeren en dragen ons steentje bij om het thema op de maatschappelijke agenda te plaatsen", aldus divisiemanager Pieter Ceuleers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Back to top