Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic | RetailDetail

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

De winkels van Colruyt-dochter Bio-Planet verkopen in een beperkte oplage een afwasmiddel dat verpakt is met de Ecover Ocean Bottle. Die fles wordt gemaakt van gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent plastic afkomstig van zee, stranden en rivieren.

Nood aan schonere oceanen

De fles moet het belang van schone en gezonde oceanen onder de aandacht brengen: tegen het huidige tempo zal binnen tien jaar immers liefst 250 miljoen ton plastic de oceanen vervuilen. Bovendien zorgt het speciale design van de fles er voor dat er 15 procent minder plastic nodig is om ze te produceren, zonder dat dit ten koste gaan van de sterkte van de fles. Het ontwerp is gebaseerd op eencellige organismen uit de oceaan, die lichte maar toch stevige skeletstructuren hebben.

 

"Bij Ecover willen we een katalysator zijn voor schonere oceanen, door mensen meer bewust te maken van het gevaar dat plastic vormt. We willen nu maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat er minder plastic in de zeeën terechtkomt. Dit maakt deel uit van onze duurzame visie op het verbeteren van verpakkingen. We zijn voorbij het punt waar we slechts willen dat onze verpakkingen 'minder slecht' zijn, we willen dat ze echt beter voor de wereld zijn", zegt Tom Domen, Hoofd Europese Innovatie van Ecover.

 

Met de verkoop van de Ecover Ocean Bottle wil Bio-Planet het initiatief actief ondersteunen. "Dit project van Ecover past in het engagement van Bio-Planet om met zorg gemaakte producten aan te bieden, die onze planeet respecteren. We willen onze klanten aanmoedigen om bewust te consumeren en dragen ons steentje bij om het thema op de maatschappelijke agenda te plaatsen", aldus divisiemanager Pieter Ceuleers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.