Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

Bio-Planet en Ecover verkopen flessen van oceaanplastic

De winkels van Colruyt-dochter Bio-Planet verkopen in een beperkte oplage een afwasmiddel dat verpakt is met de Ecover Ocean Bottle. Die fles wordt gemaakt van gerecycleerd plastic, waarvan 10 procent plastic afkomstig van zee, stranden en rivieren.

Nood aan schonere oceanen

De fles moet het belang van schone en gezonde oceanen onder de aandacht brengen: tegen het huidige tempo zal binnen tien jaar immers liefst 250 miljoen ton plastic de oceanen vervuilen. Bovendien zorgt het speciale design van de fles er voor dat er 15 procent minder plastic nodig is om ze te produceren, zonder dat dit ten koste gaan van de sterkte van de fles. Het ontwerp is gebaseerd op eencellige organismen uit de oceaan, die lichte maar toch stevige skeletstructuren hebben.

 

"Bij Ecover willen we een katalysator zijn voor schonere oceanen, door mensen meer bewust te maken van het gevaar dat plastic vormt. We willen nu maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat er minder plastic in de zeeën terechtkomt. Dit maakt deel uit van onze duurzame visie op het verbeteren van verpakkingen. We zijn voorbij het punt waar we slechts willen dat onze verpakkingen 'minder slecht' zijn, we willen dat ze echt beter voor de wereld zijn", zegt Tom Domen, Hoofd Europese Innovatie van Ecover.

 

Met de verkoop van de Ecover Ocean Bottle wil Bio-Planet het initiatief actief ondersteunen. "Dit project van Ecover past in het engagement van Bio-Planet om met zorg gemaakte producten aan te bieden, die onze planeet respecteren. We willen onze klanten aanmoedigen om bewust te consumeren en dragen ons steentje bij om het thema op de maatschappelijke agenda te plaatsen", aldus divisiemanager Pieter Ceuleers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

"Kringwinkels hebben nood aan meer werknemers"

20/10/2017

Morgen is het de Dag van de Kringwinkel en die wordt door De Kringwinkels aangegrepen om er op te wijzen dat er dringend extra werknemers moeten worden aangenomen, om zo de OVAM-doelen te halen.

Regering past akkoord nachtwerk e-commerce aan

20/10/2017

De regering gaat de regeling die het eerder sloot rond nachtwerk in e-commerce aanpassen. Daardoor wordt nachtwerk vanaf 20u al mogelijk van zodra er een akkoord is met slechts één vakbond.

Action opent duizendste winkel

20/10/2017

Morgen is een belangrijke dag voor discounter Action: dan opent de keten in Gorinchem zijn duizendste vestiging. Het neemt daarvoor zijn intrek in een pand waar voorheen Charles Vögele en Aldi te vinden waren.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Back to top