Black Friday trekt bijna 15 miljoen Franse kooplustigen

Black Friday trekt bijna 15 miljoen Franse kooplustigen

Liefst 29,4 % van alle Fransen heeft tijdens het Black Friday-weekend koopjes hebben gedaan. In totaal gaat het om 14,98 miljoen Fransen.

55,7 % deed online aankoop

Van oorsprong is Black Friday een Amerikaans concept, maar de afgelopen jaren is het (via het Verenigd Koninkrijk) naar Europa overgewaaid en lijkt het ook hier succesvol te zijn. Getuige daarvan zijn de Franse aankopen tijdens deze kortingsperiode.

 

Van bijna 15 miljoen Franse consumenten kocht 55,7 % iets online waarbij mode, hoogtechnologische snujfes en speelgoed de populairste aankopen waren. "Algemeen gezien kan deze Franse Black Friday-periode als succesvol worden bestempeld", besluit Philippe Guilbert, uitvoerder van het onderzoek en tevens CEO van Toluna.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top