Black Friday trekt bijna 15 miljoen Franse kooplustigen | RetailDetail

Black Friday trekt bijna 15 miljoen Franse kooplustigen

Black Friday trekt bijna 15 miljoen Franse kooplustigen

Liefst 29,4 % van alle Fransen heeft tijdens het Black Friday-weekend koopjes hebben gedaan. In totaal gaat het om 14,98 miljoen Fransen.

55,7 % deed online aankoop

Van oorsprong is Black Friday een Amerikaans concept, maar de afgelopen jaren is het (via het Verenigd Koninkrijk) naar Europa overgewaaid en lijkt het ook hier succesvol te zijn. Getuige daarvan zijn de Franse aankopen tijdens deze kortingsperiode.

 

Van bijna 15 miljoen Franse consumenten kocht 55,7 % iets online waarbij mode, hoogtechnologische snujfes en speelgoed de populairste aankopen waren. "Algemeen gezien kan deze Franse Black Friday-periode als succesvol worden bestempeld", besluit Philippe Guilbert, uitvoerder van het onderzoek en tevens CEO van Toluna.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.