Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op

Blokker zet zijn interne herstructurering voort, ditmaal met de integratie van Nextail en de verhuis van het Blokker-hoofdkantoor naar Amsterdam Zuidoost. Daarmee hoopt de winkelketen vooral zijn online groei een sterke impuls te geven.

 

Integratie van offline en online

Een deel van Nextail gaat binnenkort verder onder de vlag van Blokker en het hoofdkantoor van Blokker zal zelfs verhuizen naar de gebouwen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Dat kondigt de Nederlandse winkelketen aan in een persbericht waarmee het vooral zijn online ambities in de verf wil zetten. Een veertigtal Nextail-medewerkers zal in de toekomst deel uitmaken van het nieuwe e-commerce-team van Blokker, dat aangestuurd zal worden door Peter Scholtes (nu nog director online marketing bij Nextail). 

 

Nextail is een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België. Met de integratie van de organisatie hoopt Blokker Holding in de eerste plaats de online en offline activiteiten goed op elkaar af te stemmen, zodat de klant in de toekomst kan genieten van een volledig omnichannelaanbod.

 

Einde van Nextail in 2019

Met deze herstructurering wil Blokker vooral verder bouwen op de basis die het de voorbije jaren creëerde voor zijn online activiteiten. Het bestaande technische platform en de online diensten, waaronder de in 2016 gelanceerde online marktplaats, blijven daarom behouden. Ook zal Nextail naar verwachting een belangrijke rol blijven spelen voor de verlieslatende winkels die Blokker wil verkopen en mogelijke externe partijen.

 

Vanaf nu tot ongeveer begin 2019 zal Nextail de online werkzaamheden voor andere partijen (op basis van de bestaande Service Level Agreements) gefaseerd afronden. Daarna wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.