Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op
Shutterstock

Blokker zet zijn interne herstructurering voort, ditmaal met de integratie van Nextail en de verhuis van het Blokker-hoofdkantoor naar Amsterdam Zuidoost. Daarmee hoopt de winkelketen vooral zijn online groei een sterke impuls te geven.

 

Integratie van offline en online

Een deel van Nextail gaat binnenkort verder onder de vlag van Blokker en het hoofdkantoor van Blokker zal zelfs verhuizen naar de gebouwen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Dat kondigt de Nederlandse winkelketen aan in een persbericht waarmee het vooral zijn online ambities in de verf wil zetten. Een veertigtal Nextail-medewerkers zal in de toekomst deel uitmaken van het nieuwe e-commerce-team van Blokker, dat aangestuurd zal worden door Peter Scholtes (nu nog director online marketing bij Nextail). 

 

Nextail is een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België. Met de integratie van de organisatie hoopt Blokker Holding in de eerste plaats de online en offline activiteiten goed op elkaar af te stemmen, zodat de klant in de toekomst kan genieten van een volledig omnichannelaanbod.

 

Einde van Nextail in 2019

Met deze herstructurering wil Blokker vooral verder bouwen op de basis die het de voorbije jaren creëerde voor zijn online activiteiten. Het bestaande technische platform en de online diensten, waaronder de in 2016 gelanceerde online marktplaats, blijven daarom behouden. Ook zal Nextail naar verwachting een belangrijke rol blijven spelen voor de verlieslatende winkels die Blokker wil verkopen en mogelijke externe partijen.

 

Vanaf nu tot ongeveer begin 2019 zal Nextail de online werkzaamheden voor andere partijen (op basis van de bestaande Service Level Agreements) gefaseerd afronden. Daarna wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.