Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op

Blokker krikt online ambities verder op
Shutterstock

Blokker zet zijn interne herstructurering voort, ditmaal met de integratie van Nextail en de verhuis van het Blokker-hoofdkantoor naar Amsterdam Zuidoost. Daarmee hoopt de winkelketen vooral zijn online groei een sterke impuls te geven.

 

Integratie van offline en online

Een deel van Nextail gaat binnenkort verder onder de vlag van Blokker en het hoofdkantoor van Blokker zal zelfs verhuizen naar de gebouwen van Nextail in Amsterdam Zuidoost. Dat kondigt de Nederlandse winkelketen aan in een persbericht waarmee het vooral zijn online ambities in de verf wil zetten. Een veertigtal Nextail-medewerkers zal in de toekomst deel uitmaken van het nieuwe e-commerce-team van Blokker, dat aangestuurd zal worden door Peter Scholtes (nu nog director online marketing bij Nextail). 

 

Nextail is een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België. Met de integratie van de organisatie hoopt Blokker Holding in de eerste plaats de online en offline activiteiten goed op elkaar af te stemmen, zodat de klant in de toekomst kan genieten van een volledig omnichannelaanbod.

 

Einde van Nextail in 2019

Met deze herstructurering wil Blokker vooral verder bouwen op de basis die het de voorbije jaren creëerde voor zijn online activiteiten. Het bestaande technische platform en de online diensten, waaronder de in 2016 gelanceerde online marktplaats, blijven daarom behouden. Ook zal Nextail naar verwachting een belangrijke rol blijven spelen voor de verlieslatende winkels die Blokker wil verkopen en mogelijke externe partijen.

 

Vanaf nu tot ongeveer begin 2019 zal Nextail de online werkzaamheden voor andere partijen (op basis van de bestaande Service Level Agreements) gefaseerd afronden. Daarna wordt Nextail als aparte online organisatie opgeheven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.