BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken | RetailDetail

BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis lanceert samen met het Zwitserse Six Payment Services een alternatieve oplossing voor betalingen met Bancontact/Mister Cash. Er komen onder meer ook eigen betaalterminals. Worldline krijgt zo meteen een te duchten concurrent.

Markt voor betaalterminals opengebroken

BNP Paribas Fortis breekt de markt voor betaalterminals open, zo melden zakenkranten De Tijd en L'Echo. "Dat is goed nieuws voor handelaars en winkeliers, want zij worden minder afhankelijk van het feitelijke monopolie van Worldline (ex-Banksys) voor betalingen met Bancontact/Mister Cash", schrijft de krant.

 

"De bank komt met alternatieve terminals op de proppen en biedt ook alle verwerkingsdiensten aan, zoals het dagelijkse overzicht van alle transacties in de winkel. Voorwaarde is wel dat de handelaar zijn zichtrekeningen en cash management bij BNP Paribas Fortis onderbrengt."

 

In de kranten belooft Peter Pollaert, hoofd van de afdeling Cash Management van de bank, de handelaars alvast aantrekkelijke prijzen "zonder dat we met discountprijzen werken. In verhouding zullen de kleinste ondernemingen er het grootste voordeel mee doen".

 

Al 180.000 handelaars in 33 landen

Het Zwitserse Six Payment Services, dat de technische kant van de zaak op zich neemt, is geen kleine speler in de betalingswereld. Het bedrijf is al actief in 33 landen en bij 180.000 handelaars. "Het enorme kantorennet van BNP Paribas Fortis is voor ons een ideale toegangspoort tot de Belgische handelaars", aldus Luc Holper, hoofd marktontwikkeling bij Six Payment Services.

 

Voor de consument zou er niets veranderen. De betaalterminals van Six zijn vergelijkbaar met de huidige bakjes aan de kassa en ze zullen zowel de bestaande BC/MC-betaalkaarten als de gangbare kredietkaarten aanvaarden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.