BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis lanceert samen met het Zwitserse Six Payment Services een alternatieve oplossing voor betalingen met Bancontact/Mister Cash. Er komen onder meer ook eigen betaalterminals. Worldline krijgt zo meteen een te duchten concurrent.

Markt voor betaalterminals opengebroken

BNP Paribas Fortis breekt de markt voor betaalterminals open, zo melden zakenkranten De Tijd en L'Echo. "Dat is goed nieuws voor handelaars en winkeliers, want zij worden minder afhankelijk van het feitelijke monopolie van Worldline (ex-Banksys) voor betalingen met Bancontact/Mister Cash", schrijft de krant.

 

"De bank komt met alternatieve terminals op de proppen en biedt ook alle verwerkingsdiensten aan, zoals het dagelijkse overzicht van alle transacties in de winkel. Voorwaarde is wel dat de handelaar zijn zichtrekeningen en cash management bij BNP Paribas Fortis onderbrengt."

 

In de kranten belooft Peter Pollaert, hoofd van de afdeling Cash Management van de bank, de handelaars alvast aantrekkelijke prijzen "zonder dat we met discountprijzen werken. In verhouding zullen de kleinste ondernemingen er het grootste voordeel mee doen".

 

Al 180.000 handelaars in 33 landen

Het Zwitserse Six Payment Services, dat de technische kant van de zaak op zich neemt, is geen kleine speler in de betalingswereld. Het bedrijf is al actief in 33 landen en bij 180.000 handelaars. "Het enorme kantorennet van BNP Paribas Fortis is voor ons een ideale toegangspoort tot de Belgische handelaars", aldus Luc Holper, hoofd marktontwikkeling bij Six Payment Services.

 

Voor de consument zou er niets veranderen. De betaalterminals van Six zijn vergelijkbaar met de huidige bakjes aan de kassa en ze zullen zowel de bestaande BC/MC-betaalkaarten als de gangbare kredietkaarten aanvaarden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top