BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken | RetailDetail

BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis wil monopolie Worldline doorbreken

BNP Paribas Fortis lanceert samen met het Zwitserse Six Payment Services een alternatieve oplossing voor betalingen met Bancontact/Mister Cash. Er komen onder meer ook eigen betaalterminals. Worldline krijgt zo meteen een te duchten concurrent.

Markt voor betaalterminals opengebroken

BNP Paribas Fortis breekt de markt voor betaalterminals open, zo melden zakenkranten De Tijd en L'Echo. "Dat is goed nieuws voor handelaars en winkeliers, want zij worden minder afhankelijk van het feitelijke monopolie van Worldline (ex-Banksys) voor betalingen met Bancontact/Mister Cash", schrijft de krant.

 

"De bank komt met alternatieve terminals op de proppen en biedt ook alle verwerkingsdiensten aan, zoals het dagelijkse overzicht van alle transacties in de winkel. Voorwaarde is wel dat de handelaar zijn zichtrekeningen en cash management bij BNP Paribas Fortis onderbrengt."

 

In de kranten belooft Peter Pollaert, hoofd van de afdeling Cash Management van de bank, de handelaars alvast aantrekkelijke prijzen "zonder dat we met discountprijzen werken. In verhouding zullen de kleinste ondernemingen er het grootste voordeel mee doen".

 

Al 180.000 handelaars in 33 landen

Het Zwitserse Six Payment Services, dat de technische kant van de zaak op zich neemt, is geen kleine speler in de betalingswereld. Het bedrijf is al actief in 33 landen en bij 180.000 handelaars. "Het enorme kantorennet van BNP Paribas Fortis is voor ons een ideale toegangspoort tot de Belgische handelaars", aldus Luc Holper, hoofd marktontwikkeling bij Six Payment Services.

 

Voor de consument zou er niets veranderen. De betaalterminals van Six zijn vergelijkbaar met de huidige bakjes aan de kassa en ze zullen zowel de bestaande BC/MC-betaalkaarten als de gangbare kredietkaarten aanvaarden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.