Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

(publireportage) Retailers die met hun tijd meewillen, kunnen niet meer om e-mailmarketing heen. Een gewone elektronische nieuwsbrief is echter al lang niet meer voldoende, zoals MailPlus aantoont in zijn nieuwe casebundel.

Naar 12% extra omzet

Tegenwoordig moeten doelgerichte e-mailcampagnes immers samengaan met een aantal andere ingrepen, zoals het gebruik van Adwords en optimalisatie voor zoekmachines. Dat kan ingewikkeld lijken, maar het is zeker niet alleen weggelegd voor grote merken met nog grotere budgetten, belooft marketingoplossing MailPlus eCom.

 

E-mailmarketingbureau MailPlus heeft nu immers een handige bundel uit met drie concrete cases van retailers die dankzij die tool hun online marketing flink konden verbeteren. EricJan Hofman en Jan Karel Ekkel van Foto Konijnenberg leggen in de eerste case uit hoe zij plots liefst vier keer minder tijd moesten spenderen aan de productie en het versturen van negen nieuwsbrieven in zes verschillende talen.

 

In de tweede case vertelt Bjorn Wissink van Onlinemakeup.nl over de toegevoegde waarde van e-mailmarketing voor zijn webshop: via verschillende e-mailcampagnes kon hij een omzetgroei van 12% realiseren. Ten slotte is er het voorbeeld van Ilias Ahayan (Koopjedeal.nl), die al meer dan 1 miljoen euro omzet realiseerde die rechtstreeks afkomstig is uit zijn dagelijkse nieuwsbrief.

 

Lezers van RetailDetail kunnen de casebundel over e-mailmarketing verkrijgen via deze link.

Tags: