Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

Boek omzetgroei dankzij e-mailmarketing

(publireportage) Retailers die met hun tijd meewillen, kunnen niet meer om e-mailmarketing heen. Een gewone elektronische nieuwsbrief is echter al lang niet meer voldoende, zoals MailPlus aantoont in zijn nieuwe casebundel.

Naar 12% extra omzet

Tegenwoordig moeten doelgerichte e-mailcampagnes immers samengaan met een aantal andere ingrepen, zoals het gebruik van Adwords en optimalisatie voor zoekmachines. Dat kan ingewikkeld lijken, maar het is zeker niet alleen weggelegd voor grote merken met nog grotere budgetten, belooft marketingoplossing MailPlus eCom.

 

E-mailmarketingbureau MailPlus heeft nu immers een handige bundel uit met drie concrete cases van retailers die dankzij die tool hun online marketing flink konden verbeteren. EricJan Hofman en Jan Karel Ekkel van Foto Konijnenberg leggen in de eerste case uit hoe zij plots liefst vier keer minder tijd moesten spenderen aan de productie en het versturen van negen nieuwsbrieven in zes verschillende talen.

 

In de tweede case vertelt Bjorn Wissink van Onlinemakeup.nl over de toegevoegde waarde van e-mailmarketing voor zijn webshop: via verschillende e-mailcampagnes kon hij een omzetgroei van 12% realiseren. Ten slotte is er het voorbeeld van Ilias Ahayan (Koopjedeal.nl), die al meer dan 1 miljoen euro omzet realiseerde die rechtstreeks afkomstig is uit zijn dagelijkse nieuwsbrief.

 

Lezers van RetailDetail kunnen de casebundel over e-mailmarketing verkrijgen via deze link.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top