Boekenvoordeel rekent op 15 miljoen euro uit Free Record Shop-in-shops

Boekenvoordeel rekent op 15 miljoen euro uit Free Record Shop-in-shops

De integratie van Free Record Shop shop-in-shops in de ruim 120 vestigingen van Boekenvoordeel is nu al een succes: in België zou de dvd-omzet al verdrievoudigd zijn, terwijl de nieuwe eigenaar in Nederland op een verdubbeling rekent.

30 à 35% van de FRS-omzet "realistisch"

In een interview bij Entertainment Business zegt directeur Wim Rozendaal van Boekenvoordeel dat hij eind volgend jaar een dvd-omzet van 15 miljoen euro verwacht. In de 20 Belgische winkels van Boekenvoordeel zou de omzet binnen het dvd-segment intussen al verdrievoudigd zijn.

 

"In Nederland gaat dat iets langzamer, maar je praat toch over een verdubbeling", aldus Rozendaal. "Ik denk dat het goed mogelijk is dat Boekenvoordeel eind volgend jaar een dvd-omzet van 15 miljoen heeft. Vijf miljoen meer dan de prognose voor 2014."

 

Multimediamanager Joos Smulders treedt hem bij: "Met het faillissement van Free Record Shop viel er een dvd-omzet van minimaal 40 miljoen weg. Ik denk dat het met 120 verkooppunten realistisch is dat Boekenvoordeel daar 30 tot 35 procent van inneemt."

 

"Succesvolle integratie"

Bij Boekenvoordeel noemen ze de integratie van Free Record Shop dan ook "nu al succesvol". De keten kocht begin mei het klantenbestand, de websites, de merkrechten en de interieurs van de 36 winkels van het failliete Free Record Shop op voor 114.950 euro.

 

Half juli meldde de groep dat Free Record Shop zijn comeback zou maken als shop-in-shop bij Boekenvoordeel, met zo'n 600 titels op 7,5 meter ruimte. Begin augustus was dat al het geval in de 20 Belgische winkels en in 75 van de ruim 100 Nederlandse vestigingen. "We hopen dat eind augustus al onze winkels een eigen Free Record Shop-afdeling hebben", zegt Joos Smulders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top