Boekenvoordeel rekent op 15 miljoen euro uit Free Record Shop-in-shops | RetailDetail

Boekenvoordeel rekent op 15 miljoen euro uit Free Record Shop-in-shops

Boekenvoordeel rekent op 15 miljoen euro uit Free Record Shop-in-shops

De integratie van Free Record Shop shop-in-shops in de ruim 120 vestigingen van Boekenvoordeel is nu al een succes: in België zou de dvd-omzet al verdrievoudigd zijn, terwijl de nieuwe eigenaar in Nederland op een verdubbeling rekent.

30 à 35% van de FRS-omzet "realistisch"

In een interview bij Entertainment Business zegt directeur Wim Rozendaal van Boekenvoordeel dat hij eind volgend jaar een dvd-omzet van 15 miljoen euro verwacht. In de 20 Belgische winkels van Boekenvoordeel zou de omzet binnen het dvd-segment intussen al verdrievoudigd zijn.

 

"In Nederland gaat dat iets langzamer, maar je praat toch over een verdubbeling", aldus Rozendaal. "Ik denk dat het goed mogelijk is dat Boekenvoordeel eind volgend jaar een dvd-omzet van 15 miljoen heeft. Vijf miljoen meer dan de prognose voor 2014."

 

Multimediamanager Joos Smulders treedt hem bij: "Met het faillissement van Free Record Shop viel er een dvd-omzet van minimaal 40 miljoen weg. Ik denk dat het met 120 verkooppunten realistisch is dat Boekenvoordeel daar 30 tot 35 procent van inneemt."

 

"Succesvolle integratie"

Bij Boekenvoordeel noemen ze de integratie van Free Record Shop dan ook "nu al succesvol". De keten kocht begin mei het klantenbestand, de websites, de merkrechten en de interieurs van de 36 winkels van het failliete Free Record Shop op voor 114.950 euro.

 

Half juli meldde de groep dat Free Record Shop zijn comeback zou maken als shop-in-shop bij Boekenvoordeel, met zo'n 600 titels op 7,5 meter ruimte. Begin augustus was dat al het geval in de 20 Belgische winkels en in 75 van de ruim 100 Nederlandse vestigingen. "We hopen dat eind augustus al onze winkels een eigen Free Record Shop-afdeling hebben", zegt Joos Smulders.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?