Bpost levert boodschappen Carrefour en Cora aan huis | RetailDetail

Bpost levert boodschappen Carrefour en Cora aan huis

Bpost levert boodschappen Carrefour en Cora aan huis

Bpost heeft zijn boodschappendienst fors uitgebreid, in eerste instantie met een focus op Brussel en Waals-Brabant. Het postbedrijf heeft alvast Carrefour en Cora als klanten kunnen strikken.

Combo officieel van start

Voortaan kunnen alle inwoners van Brussel en Waals-Brabant - zo'n 900.000 gezinnen - hun boodschappen thuis laten leveren door de postbode. De dienst (die Bpost al sinds 2012 testte in Sint-Niklaas, Turnhout en het oostelijke deel van Waals-Brabant onder de naam bpost-op-afspraak) is herdoopt tot Combo en kost 9,95 euro.

 

Later deze maand zou de dienst ook worden uitgerold naar Halle-Vilvoorde en mogelijk komen er nog andere gebieden bij 'in functie van het aanbod van winkels en de vraag van de klanten', aldus bpost.

 

In eerste instantie pakt Combo uit met een tiental deelnemende winkels, met als meest opvallende namen supermarkten Cora en Carrefour. De boodschappen van de verschillende winkels kunnen samen worden bezorgd, op weekdagen tussen 18 en 20 uur (of 21 uur in meer landelijke gebieden).

 

Nu dus ook thuislevering bij Carrefour

Anders dan concurrenten Delhaize (met Caddyhome) en Colruyt (met Solucious, het voormalige Collivery) had Carrefour in ons land nog geen thuisleveringsdienst. Bpost Combo komt dus als geroepen, bevestigt woordvoerster Vera Vermeeren: "Het zou interessant zijn om de dienst voort uit te breiden naar andere regio's, want daardoor kunnen we aan onze klanten die hun boodschappen online bestellen een extra dienst aanbieden via de thuislevering".

 

Bpost is al langer op zoek naar extra inkomsten (en taken voor zijn postbodes), nu de bezorging van klassieke brieven zwaar terugloopt. Vorige week raakte bijvoorbeeld nog bekend dat het bedrijf vanaf november pakjes van webshops ook op zaterdag zal gaan leveren. Vooralsnog doet bpost dat echter nog niet op zondag, zoals het Nederlandse postbedrijf PostNL wel al voor Coolblue doet, ook in ons land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?