Bpost stelt pakjesautomaten open voor de concurrentie

Bpost stelt pakjesautomaten open voor de concurrentie

Bpost stelt pakjesautomaten open voor de concurrentie
(c) Cubee

Voortaan kunnen ook andere koerierbedrijven pakjes deponeren en ophalen in de 150 automaten die bpost in heel België heeft geïnstalleerd bij supermarkten en treinstations, met dank aan ‘de Buren’ uit Nederland.

Nieuwe naam, nieuwe aanpak

Tot nog toe konden enkel bedrijven die samenwerkten met bpost ‑ het ging dan onder meer om Zalando, Bol.com, Torfs of nog Decathlon ‑ hun online bestellingen in de ‘lockers’ deponeren. Daar komt nu dus verandering in: voortaan zijn de automaten ook toegankelijk voor (r)etailers die voor hun online bestellingen een concurrent van bpost inschakelen. Er is al een akkoord met DPD en GLS, zo laat bpost weten.

 

Ter gelegenheid van de openstelling van de lockers voor andere koerierdiensten voert bpost ook een naamsverandering door: de automaten gaan voortaan ‘Cubee’ heten. Een en ander is het gevolg van de intrede van bpost in ‘de Buren’, in oktober vorig jaar. Dat Nederlandse bedrijf is gespecialiseerd in onbemande afhaalpunten die voor iedereen toegankelijk zijn.

 

Bpost zet trouwens volop in op de pakjesautomaten: tegen eind volgend jaar wil het bedrijf er 450 hebben geïnstalleerd, dat zijn er drie keer meer dan vandaag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.