Brick Planet opent winkel voor en door Legofanaten | RetailDetail

Brick Planet opent winkel voor en door Legofanaten

Brick Planet opent winkel voor en door Legofanaten

In het Oost-Vlaamse Wetteren hebben twee Legofanaten, die al acht jaar een succesvolle webshop runnen met alleen maar Legospullen, zopas een fysieke winkel geopend.

 

Van webshop naar fysieke winkel

Brick Planet is het geesteskind van twee Legofanaten die van hun hobby hun beroep hebben gemaakt: Eric De Bachere en Steven Apers. "Sinds ik mijn eerste doos van de Apollo11 kocht, ben ik verknocht aan Lego", zegt Eric De Bachere in de regiopagina's van Het Nieuwsblad.

 

"Het speelgoed is ook razend populair bij volwassen verzamelaars. Ik ben een enorm gedreven bouwer en mijn liefde voor Lego resulteerde acht jaar geleden in het opstarten van een webshop. Die werd een waar succes. Wij verkopen producten tot in de VS, Australië en zelfs de Filippijnen. Hoe dat komt? We hebben een ruim aanbod tegen scherpe prijzen."

 

Speelgoed "zien en voelen"

Toch volstond een webshop alleen blijkbaar niet. "Er zijn veel mensen die het speelgoed ook wel graag eens zien en voelen. In de winkel staan wij als fanaten ook meteen ter beschikking met raad en daad of kunnen we oplossingen bieden voor bepaalde problemen."

 

Behalve het klassieke Lego-aanbod in de bekende speldozen verkoopt de winkel ook losse bouwsteentjes in bulk of per gewicht. "Ik ben onafhankelijk en kan dus aanbieden wat ik wil, steeds tegen de scherpste prijzen. Ik ben ook van plan om binnenkort een speelhoekje in te richten voor verjaardagsfeestjes en bouwwedstrijdjes. Deze winkel is een droom die uitkomt voor een volwassen Legokind", knipoogt Eric De Bachere.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.