Britse supermarkt draait weer 'bekende' songs

Britse supermarkt draait weer 'bekende' songs

De werknemers van de Britse supermarktketen The Co-operative hebben hun slag thuis gehaald: ze krijgen voortaan weer bekende deuntjes te horen op de werkvloer. Er was wat heisa ontstaan nadat de directie de gebruikelijke 'playlist' had vervangen door werk van onbekende artiesten.

 

Muziek verzacht de zeden?

"Ik denk dat ik maar eens goeie oorstoppen koop voor mijn volgende shift: de 'Co-op'-radio is zo slecht. Zelfs de klanten hebben er commentaar over. Ik zou nog liever naar niets luisteren." Het is maar een van de vele zure oprispingen die op de Facebook-personeelspagina van Co-op opdoken sinds de keten een contract had gesloten met een bedrijf dat programma's met muziek van onbekende artiesten levert aan winkels.

 

Het lijkt een grap, maar het is het niet. De directie houdt vol dat ze de playlist wijzigde om jong lokaal talent een duwtje in de rug te geven, maar volgens het personeel was het nieuwe contract net door al die onbekende artiesten veel goedkoper en ging het dus om een pure besparingsoperatie.

 

Wat er ook van zij, de klachten van het personeel zijn alvast niet in dovemansoren gevallen, zo schrijft de BBC. De directie heeft de playlist opnieuw aangepast en brengt nu een mengeling van (veel) bekende songs en (weinig) nieuw talent. Tot grote vreugde van het personeel: "Bedankt om weer normale muziek te spelen! We hebben vandaag allemaal meegezongen!"

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top