Britse supermarkt draait weer 'bekende' songs | RetailDetail

Britse supermarkt draait weer 'bekende' songs

Britse supermarkt draait weer 'bekende' songs

De werknemers van de Britse supermarktketen The Co-operative hebben hun slag thuis gehaald: ze krijgen voortaan weer bekende deuntjes te horen op de werkvloer. Er was wat heisa ontstaan nadat de directie de gebruikelijke 'playlist' had vervangen door werk van onbekende artiesten.

 

Muziek verzacht de zeden?

"Ik denk dat ik maar eens goeie oorstoppen koop voor mijn volgende shift: de 'Co-op'-radio is zo slecht. Zelfs de klanten hebben er commentaar over. Ik zou nog liever naar niets luisteren." Het is maar een van de vele zure oprispingen die op de Facebook-personeelspagina van Co-op opdoken sinds de keten een contract had gesloten met een bedrijf dat programma's met muziek van onbekende artiesten levert aan winkels.

 

Het lijkt een grap, maar het is het niet. De directie houdt vol dat ze de playlist wijzigde om jong lokaal talent een duwtje in de rug te geven, maar volgens het personeel was het nieuwe contract net door al die onbekende artiesten veel goedkoper en ging het dus om een pure besparingsoperatie.

 

Wat er ook van zij, de klachten van het personeel zijn alvast niet in dovemansoren gevallen, zo schrijft de BBC. De directie heeft de playlist opnieuw aangepast en brengt nu een mengeling van (veel) bekende songs en (weinig) nieuw talent. Tot grote vreugde van het personeel: "Bedankt om weer normale muziek te spelen! We hebben vandaag allemaal meegezongen!"

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.